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Photoshop tutorial: Create a beautiful bird illustration
소개
이 포토샵 튜토리얼은 텍스처 및 음영을 효과적으로 사용하면 상대적으로 단순한 형태 (어떤 그림 주제에도 적용 할 수있는 기법)에 깊이와 복잡성을 부여 할 수 있음을 보여줍니다. 또한 : 86 Best Photoshop 자습서 여기 Andrew Lyons는 백조, 그가 클라이언트 포장 프로젝트를 위해 만든 일련의 새들 중 하나. 클라이언트가 찾은 미적 스타일은 축소되고 우아한 형태 중 하나였습니다. 그의 작품 대부분에서 발견 된 접근법이었습니다. Andrew는 사진 참조를 시작점으로 사용하지만 정확한 표현 이외의 그림을 개발하는 것이 중요하다고 생각합니다. 인물을 묘사하든 동물을 묘사하든, 그는 눈을 즐겁게하고 피사체의 내적인 본성을 이끌어내는 무언가를 만들기 위해 추상화하고 단순화하려고합니다.
Intro
This Photoshop tutorial will demonstrate how effective use of textures and shading can bring a sense of depth and complexity to relatively simple forms – techniques that can be applied to any illustration subject.See also:86 Best Photoshop tutorialsHere, Andrew Lyons has applied it to an illustration of a swan, one of a series of birds he created for a client packaging project.The aesthetic style the client sought was one of reduced, elegant forms – an approach found in much of his work. Although he often uses photo references as a starting point, Andrew believes it’s important to develop drawings beyond exact representation. Whether he’s illustrating figures or animals, he tries to abstract and simplify to create something that’s both pleasing to the eye and which brings out the inner nature of the subject.
1 단계
나는 엄지 손톱 연필 스케치로 시작했는데, 그 중에서 5 개를 선택하여 내 고객에게 선물했습니다. 그들은 첫 번째 (A)로갔습니다.이 시점에서 드로잉을 바로 잡으면 나중에 시간을 절약 할 수 있습니다. 그러나이 시점에서 백조의 깃털의 위치와 모양을 정의 할 필요는 없습니다.
Step: 1
I started with thumbnail pencil sketches, from which I chose five to present to my client. They went for the first one (A).Getting the drawing right at this stage saves time later, though it’s not necessary to go as far as defining the position and shape of the swan’s feathers at this point.
2 단계
하나를 선택하고 나면 이것을 좀 더 촘촘한 그림으로 개발했습니다. 그런 다음 A3 크기의 가로 300dpi 크기의 새로운 Photoshop 파일을 만들었습니다. 최종 일러스트레이션은 더 작게 인쇄되었지만 나중에 클라이언트가 고해상도 버전을 필요로 할 경우 - 또는 내가 원하는 것처럼 아트웍의 인쇄물을 만들고 싶을 때 더 크게 작업하는 것이 더 좋습니다. 연필을 스캔했습니다. 버전을 Photoshop에 추가하고 내 문서를 추가하고 레이어의 혼합 모드를 25 % 불투명도로 곱하기로 설정합니다.
Step: 2
Once one had been selected, I developed this into a tighter drawing.I then created a new Photoshop file – A3-sized, landscape at 300dpi. Although the final illustration was printed smaller, I find it’s better to work larger in case the client needs a hi-res version at a later date – or if you want to make prints of the artwork (as I did).I scanned the pencil version into Photoshop, added it my document and set the layer’s blending mode to Multiply with a 25% opacity.
3 단계 : 3
그런 다음 'body base'라는 새 레이어를 만들었습니다. 몸에 중립적 인 미색을 선택하고 펜 도구를 사용하여 백조의 중심 모양을 추적했습니다. 곡선의 모양과 윤곽의 윤곽에 만족하면 Path> Fill path를 선택했습니다. 나는 지금 백조의 몸의 기본 층을 가졌다.
Step: 3
I then created a new layer, named ‘body base’. I chose a neutral off-white colour for the body, and traced the central shape of the swan with the Pen tool.When I was happy with the shape of the curves and outline of the path, I selected Path > Fill path. I now had the base layer of the swan’s body.
단계 : 4
아직도 연필 그림을 따라 가면서 나는 백조의 부리 지역을 추적하고 그 경로를 새로운 층에 채웠다. 그런 다음 '부리 디테일'이라는 또 다른 레이어를 만들었습니다. 부리 모양을 선택하고 검정색으로 채웠습니다. 그런 다음 펜 도구로 불필요한 부분을 잘라내어이 레이어의 혼합 모드를 38 번 Soft Light로 설정했습니다. 불투명도 %.
Step: 4
Still following the lines of my pencil drawing, I traced the swan’s beak area and filled the path on a new layer. I then created another layer above this called ‘beak details’.I made a selection of the beak shape, and filled it with black.I then cut away the unwanted parts with the Pen tool and set this layer’s blending mode to Soft Light at 38% opacity.
단계 : 5
백조의 'body base'레이어에서 선택을 한 후, 바디 쉐이딩이라는 새로운 레이어를 만들었습니다. 블렌드 모드를 10 % 불투명도로 Colour Burn으로 설정했습니다. Pen 도구를 사용하여 그림자를 정의하고 벡터 마스크입니다. 그림자는 Radial Gradient 도구로 부드럽게 처리되었습니다.
Step: 5
Having made a selection from the swan’s ‘body base’ layer, I created a new layer above this called ‘body shading’ – setting its blending mode to Colour Burn at 10% opacity.I used the Pen tool to define the shadows and added a vector mask. The shadows were softened with the Radial Gradient tool.
단계 : 6
몸을 돌 보았을 때 모든 레이어를 그룹으로 묶었습니다.이 그림에서는 날개 하나를 만들면됩니다. 나는 백조의 팔 뼈가있는 날개의 앞 가장자리를 추적하여 시작했다. 나는이 층을 '윙베이스'라고 명명했다.
Step: 6
With the body taken care of, I grouped all my layers.For this illustration I only needed to create one wing – I would then duplicate and flip this. I started by tracing the leading edge of the wing, where the swan’s arm bones would be. I named this layer ‘wing base’.
7 단계 : 7
이제 내 깃털에 대한 지침을 작성할 때입니다. 나는 백조의 해부학에 대해 너무 걱정하지 않았다. 날개의 모양이 좋고 흐르는 것에 더 관심이있다. 깃털의 위치를 조정할 시간이 있다는 것을 알고 있었으므로이 가이드 라인이 정확할 필요는 없었다. 그러나 가이드 라인은 날개의 전체 형태를 잃지 않도록하는 데 매우 유용합니다.
Step: 7
It was now time to create guidelines for my feathers. I didn’t worry too much about swan anatomy, being more concerned with a good, flowing wing shape.These guidelines didn’t have to be exact as I knew I’d have time later for adjusting the position of the feathers. However, guidelines are very useful in ensuring you don’t lose the overall form of the wing.
단계 : 8
몸이 점점 작아지면서 깃털이 점차 어두워지기를 원했기 때문에 각 깃털의 색상을 고를 때 팔레트 역할을하기 위해 화면 상단에 2 색 그라디언트로 사각형을 만들었습니다 .
Step: 8
As I wanted my feathers to gradually get darker as they got smaller and closer to the body, I made a rectangle with a two-tone gradient at the top of my screen to serve as a palette when it came to picking the colour of each feather.
단계 : 9
깃털은 여러 번 복제 한 단일 모양으로 만들어져 서서히 크기가 바뀌 었습니다. 첫 번째 깃털의 윤곽을 펜 도구로 추적하고 내 그라디언트 팔레트의 왼쪽부터 밝은 그늘로 채 웁니다. 다음으로, 나는 깃털을 나의 최고 가이드 라인에 따라 배치했다.
Step: 9
The feathers were created from a single shape that I duplicated many times and changed gradually in size.I traced the outline of the first feather with the Pen tool and filled it with a light shade from the far left of my gradient palette. Next, I placed the feather along my top guideline.
스텝 : 10
내 깃털을 복사하여 색상 그라디언트를 따라 새로운 색상을 선택하여 약간 어둡게 만듭니다. 변환 (Cmd / Ctrl + T) 및 깃털을 제자리로 회전하여 조금 더 작게 만들었습니다.이 과정을 점차적으로 반복했습니다. 작은 깃털과 작은 깃털이 모두 제자리에있을 때까지. 이것은 그림의 과정에서 가장 시간이 많이 걸리는 부분이었습니다.
Step: 10
I duplicated my feather, slightly darkening the tone by picking a new one from further along the colour gradient.I made it a little smaller by transforming it (Cmd/Ctrl + T) and rotating the feather into place.This process was repeated with gradually smaller and smaller feathers until they were all in place. This was, by far, the most time-consuming part of the illustration’s process.
단계 : 11
그림자를 추가하려면 먼저 맨 위의 깃털을 선택하고 아래에 새 레이어를 추가하고 여기에 검정색으로 채 웁니다. 이 레이어의 혼합 모드를 Soft Light로 설정했습니다. 다음으로 Gaussian Blur를 적용했습니다. 그림자에 적용한 가우시안 블러의 반지름은 레이어 사이의 높이의 환상에 영향을 미칩니다. 20px 반경을 사용했습니다. 나는 깃털을 넘어 펼쳐진 그림자를 자릅니다. 각 깃털에 대해이 단계를 반복하여 정의와 깊이를 더했습니다.
Step: 11
To add shadows, I first created a selection of the top-most feather, added a new layer below it and filled the selection here with black. I set this layer’s blending mode to Soft Light.Next, I applied a Gaussian Blur. The Radius of the Gaussian blur you apply to a drop shadow will affect the illusion of height between the layers. Here I’ve used a 20px Radius. I cropped any of the shadow that extended beyond the feathers.I repeated this step for each feather to add definition and depth.
단계 : 12
첫 번째 깃털 집합이 완료되면 모든 깃털 계층을 그룹화하고 그룹을 복제했습니다. 그런 다음이 새 그룹을 병합하고 색상을 약간 조정 (레이어> 새 조정 레이어> 색조 / 채도)하고 더 작게 만들었습니다. 이것은 두 번째 행의 깃털이되었습니다.이 과정을 반복하여 세 번째 줄을 만들었습니다.
Step: 12
Once the first set of feathers was complete, I grouped all of my feather layers and duplicated the group. I then merged this new group, adjusted the colour slightly (Layer > New adjustment layer > Hue/Saturation) and made it smaller. This became my second row of feathers.I repeated this process to create the third row.
단계 : 13
깃털의 각 레이어 사이에 나는 날개에 깊이를 추가하기 위해 그림자를 추가했습니다.
Step: 13
Between each of these layers of feathers I added further drop shadows to add depth to the wing.
스텝 : 14
깃털이 윙베이스에 블렌딩되었다는 인상을주기 위해 나는 윙베이스 레이어를 복제하고 날개 꼭대기의 깃털과 같은 색조를주었습니다. 그런 다음 레이어 마스크를 추가하고 선형 그라데이션 도구를 사용하여 두 '윙베이스'레이어의 색상을 함께 희미하게합니다.
Step: 14
To give the impression that the feathers were blending into the wing base, I duplicated the ‘wing base’ layer, and gave it the same tone as the feathers at the top of the wing.I then added a layer mask and used the Linear Gradient tool to fade the colours of the two ‘wing base’ layers together.
스텝 : 15
복잡한 그림을 작업 할 때 손실되지 않도록 레이어를 그룹화하는 것이 중요합니다. 이미지의 일부를 복제해야하는 경우에도 유용합니다. 한 개의 날개가 완성되면 모든 그룹 날개를 하나의 그룹에 배치하고 복제하고 뒤집습니다 (편집> 변형> 좌우 뒤집기). 백조의 시체 뒤에 남았습니다.
Step: 15
It’s important you group layers, so as to avoid getting lost when working on a complicated illustration. It’s also useful if you need to duplicate parts of your image.With one wing complete, I placed all my wing layers into a single group, which I duplicated and flipped (Edit > Transform > Flip Horizontal), then moved in into place on the left behind the swan's body.
단계 : 16
이제 텍스처를 얻으십시오. 이것은 내가 가장 좋아하는 부분이었다. 내 백조 위에 몇 가지 다른 종이 질감을 배치하고 원하는 스타일을 얻기 위해 레이어 스타일을 가지고 놀았습니다. 일반적으로 내 텍스처의 혼합 모드를 Color Burn, Overlay 또는 Soft Light로 설정하고 불투명도를 조정합니다. 작품은 이제 완성되었습니다. 이 종류의 우아하고 질감이있는 아트웍을 최대한 활용할 수있는 몇 가지 팁을 보려면이 자습서를 계속 진행하십시오.
Step: 16
Now for the textures. This was my favourite part. I placed several different paper textures above my swan and played around with the layer styles to get the look I wanted.In general, I’ll set my textures’ blending modes to Color Burn, Overlay or Soft Light, and then adjust the opacity.The artwork was now finished. Continue through this tutorial for a couple of tips to get the best from this kind of elegantly textured artwork
팁 1
레이어 스타일을 가지고 놀고 작동하는 방식을 보면서 시간을내어 작업 할 때 많은 가능성을 열 수 있습니다. 당신이 달성 할 수있는 효과를보기 위해 다양한 스타일을 시도해 보는 것이 좋습니다.
Tip 1
Taking time to play around with the layer styles and seeing how they work can open up many possibilities in your work. It’s always worth taking time to try different styles to see what effects you can achieve.
팁 2
텍스처를 추가하면 내 일러스트레이션의 대비와 색상이 크게 달라질 수 있으므로 끝날 때까지 명확한 색상을 선택해야합니다. 이 시점에서 필자는 다시 돌아와 많은 레이어에 색조 / 채도 조정을 추가 할 것입니다.
Tip 2
As adding textures can greatly alter the contrast and colours of my illustrations, I’ll often leave making definite colour choices until the end. At this point, I’ll go back and add Hue/Saturation adjustments to many of my layers.
소개
이 포토샵 튜토리얼은 텍스처 및 음영을 효과적으로 사용하면 상대적으로 단순한 형태 (어떤 그림 주제에도 적용 할 수있는 기법)에 깊이와 복잡성을 부여 할 수 있음을 보여줍니다. 또한 : 86 Best Photoshop 자습서 여기 Andrew Lyons는 백조, 그가 클라이언트 포장 프로젝트를 위해 만든 일련의 새들 중 하나. 클라이언트가 찾은 미적 스타일은 축소되고 우아한 형태 중 하나였습니다. 그의 작품 대부분에서 발견 된 접근법이었습니다. Andrew는 사진 참조를 시작점으로 사용하지만 정확한 표현 이외의 그림을 개발하는 것이 중요하다고 생각합니다. 인물을 묘사하든 동물을 묘사하든, 그는 눈을 즐겁게하고 피사체의 내적인 본성을 이끌어내는 무언가를 만들기 위해 추상화하고 단순화하려고합니다.
Intro
This Photoshop tutorial will demonstrate how effective use of textures and shading can bring a sense of depth and complexity to relatively simple forms – techniques that can be applied to any illustration subject.See also:86 Best Photoshop tutorialsHere, Andrew Lyons has applied it to an illustration of a swan, one of a series of birds he created for a client packaging project.The aesthetic style the client sought was one of reduced, elegant forms – an approach found in much of his work. Although he often uses photo references as a starting point, Andrew believes it’s important to develop drawings beyond exact representation. Whether he’s illustrating figures or animals, he tries to abstract and simplify to create something that’s both pleasing to the eye and which brings out the inner nature of the subject.
1 단계
나는 엄지 손톱 연필 스케치로 시작했는데, 그 중에서 5 개를 선택하여 내 고객에게 선물했습니다. 그들은 첫 번째 (A)로갔습니다.이 시점에서 드로잉을 바로 잡으면 나중에 시간을 절약 할 수 있습니다. 그러나이 시점에서 백조의 깃털의 위치와 모양을 정의 할 필요는 없습니다.
Step: 1
I started with thumbnail pencil sketches, from which I chose five to present to my client. They went for the first one (A).Getting the drawing right at this stage saves time later, though it’s not necessary to go as far as defining the position and shape of the swan’s feathers at this point.
2 단계
하나를 선택하고 나면 이것을 좀 더 촘촘한 그림으로 개발했습니다. 그런 다음 A3 크기의 가로 300dpi 크기의 새로운 Photoshop 파일을 만들었습니다. 최종 일러스트레이션은 더 작게 인쇄되었지만 나중에 클라이언트가 고해상도 버전을 필요로 할 경우 - 또는 내가 원하는 것처럼 아트웍의 인쇄물을 만들고 싶을 때 더 크게 작업하는 것이 더 좋습니다. 연필을 스캔했습니다. 버전을 Photoshop에 추가하고 내 문서를 추가하고 레이어의 혼합 모드를 25 % 불투명도로 곱하기로 설정합니다.
Step: 2
Once one had been selected, I developed this into a tighter drawing.I then created a new Photoshop file – A3-sized, landscape at 300dpi. Although the final illustration was printed smaller, I find it’s better to work larger in case the client needs a hi-res version at a later date – or if you want to make prints of the artwork (as I did).I scanned the pencil version into Photoshop, added it my document and set the layer’s blending mode to Multiply with a 25% opacity.
3 단계 : 3
그런 다음 'body base'라는 새 레이어를 만들었습니다. 몸에 중립적 인 미색을 선택하고 펜 도구를 사용하여 백조의 중심 모양을 추적했습니다. 곡선의 모양과 윤곽의 윤곽에 만족하면 Path> Fill path를 선택했습니다. 나는 지금 백조의 몸의 기본 층을 가졌다.
Step: 3
I then created a new layer, named ‘body base’. I chose a neutral off-white colour for the body, and traced the central shape of the swan with the Pen tool.When I was happy with the shape of the curves and outline of the path, I selected Path > Fill path. I now had the base layer of the swan’s body.
단계 : 4
아직도 연필 그림을 따라 가면서 나는 백조의 부리 지역을 추적하고 그 경로를 새로운 층에 채웠다. 그런 다음 '부리 디테일'이라는 또 다른 레이어를 만들었습니다. 부리 모양을 선택하고 검정색으로 채웠습니다. 그런 다음 펜 도구로 불필요한 부분을 잘라내어이 레이어의 혼합 모드를 38 번 Soft Light로 설정했습니다. 불투명도 %.
Step: 4
Still following the lines of my pencil drawing, I traced the swan’s beak area and filled the path on a new layer. I then created another layer above this called ‘beak details’.I made a selection of the beak shape, and filled it with black.I then cut away the unwanted parts with the Pen tool and set this layer’s blending mode to Soft Light at 38% opacity.
단계 : 5
백조의 'body base'레이어에서 선택을 한 후, 바디 쉐이딩이라는 새로운 레이어를 만들었습니다. 블렌드 모드를 10 % 불투명도로 Colour Burn으로 설정했습니다. Pen 도구를 사용하여 그림자를 정의하고 벡터 마스크입니다. 그림자는 Radial Gradient 도구로 부드럽게 처리되었습니다.
Step: 5
Having made a selection from the swan’s ‘body base’ layer, I created a new layer above this called ‘body shading’ – setting its blending mode to Colour Burn at 10% opacity.I used the Pen tool to define the shadows and added a vector mask. The shadows were softened with the Radial Gradient tool.
단계 : 6
몸을 돌 보았을 때 모든 레이어를 그룹으로 묶었습니다.이 그림에서는 날개 하나를 만들면됩니다. 나는 백조의 팔 뼈가있는 날개의 앞 가장자리를 추적하여 시작했다. 나는이 층을 '윙베이스'라고 명명했다.
Step: 6
With the body taken care of, I grouped all my layers.For this illustration I only needed to create one wing – I would then duplicate and flip this. I started by tracing the leading edge of the wing, where the swan’s arm bones would be. I named this layer ‘wing base’.
7 단계 : 7
이제 내 깃털에 대한 지침을 작성할 때입니다. 나는 백조의 해부학에 대해 너무 걱정하지 않았다. 날개의 모양이 좋고 흐르는 것에 더 관심이있다. 깃털의 위치를 조정할 시간이 있다는 것을 알고 있었으므로이 가이드 라인이 정확할 필요는 없었다. 그러나 가이드 라인은 날개의 전체 형태를 잃지 않도록하는 데 매우 유용합니다.
Step: 7
It was now time to create guidelines for my feathers. I didn’t worry too much about swan anatomy, being more concerned with a good, flowing wing shape.These guidelines didn’t have to be exact as I knew I’d have time later for adjusting the position of the feathers. However, guidelines are very useful in ensuring you don’t lose the overall form of the wing.
단계 : 8
몸이 점점 작아지면서 깃털이 점차 어두워지기를 원했기 때문에 각 깃털의 색상을 고를 때 팔레트 역할을하기 위해 화면 상단에 2 색 그라디언트로 사각형을 만들었습니다 .
Step: 8
As I wanted my feathers to gradually get darker as they got smaller and closer to the body, I made a rectangle with a two-tone gradient at the top of my screen to serve as a palette when it came to picking the colour of each feather.
단계 : 9
깃털은 여러 번 복제 한 단일 모양으로 만들어져 서서히 크기가 바뀌 었습니다. 첫 번째 깃털의 윤곽을 펜 도구로 추적하고 내 그라디언트 팔레트의 왼쪽부터 밝은 그늘로 채 웁니다. 다음으로, 나는 깃털을 나의 최고 가이드 라인에 따라 배치했다.
Step: 9
The feathers were created from a single shape that I duplicated many times and changed gradually in size.I traced the outline of the first feather with the Pen tool and filled it with a light shade from the far left of my gradient palette. Next, I placed the feather along my top guideline.
스텝 : 10
내 깃털을 복사하여 색상 그라디언트를 따라 새로운 색상을 선택하여 약간 어둡게 만듭니다. 변환 (Cmd / Ctrl + T) 및 깃털을 제자리로 회전하여 조금 더 작게 만들었습니다.이 과정을 점차적으로 반복했습니다. 작은 깃털과 작은 깃털이 모두 제자리에있을 때까지. 이것은 그림의 과정에서 가장 시간이 많이 걸리는 부분이었습니다.
Step: 10
I duplicated my feather, slightly darkening the tone by picking a new one from further along the colour gradient.I made it a little smaller by transforming it (Cmd/Ctrl + T) and rotating the feather into place.This process was repeated with gradually smaller and smaller feathers until they were all in place. This was, by far, the most time-consuming part of the illustration’s process.
단계 : 11
그림자를 추가하려면 먼저 맨 위의 깃털을 선택하고 아래에 새 레이어를 추가하고 여기에 검정색으로 채 웁니다. 이 레이어의 혼합 모드를 Soft Light로 설정했습니다. 다음으로 Gaussian Blur를 적용했습니다. 그림자에 적용한 가우시안 블러의 반지름은 레이어 사이의 높이의 환상에 영향을 미칩니다. 20px 반경을 사용했습니다. 나는 깃털을 넘어 펼쳐진 그림자를 자릅니다. 각 깃털에 대해이 단계를 반복하여 정의와 깊이를 더했습니다.
Step: 11
To add shadows, I first created a selection of the top-most feather, added a new layer below it and filled the selection here with black. I set this layer’s blending mode to Soft Light.Next, I applied a Gaussian Blur. The Radius of the Gaussian blur you apply to a drop shadow will affect the illusion of height between the layers. Here I’ve used a 20px Radius. I cropped any of the shadow that extended beyond the feathers.I repeated this step for each feather to add definition and depth.
단계 : 12
첫 번째 깃털 집합이 완료되면 모든 깃털 계층을 그룹화하고 그룹을 복제했습니다. 그런 다음이 새 그룹을 병합하고 색상을 약간 조정 (레이어> 새 조정 레이어> 색조 / 채도)하고 더 작게 만들었습니다. 이것은 두 번째 행의 깃털이되었습니다.이 과정을 반복하여 세 번째 줄을 만들었습니다.
Step: 12
Once the first set of feathers was complete, I grouped all of my feather layers and duplicated the group. I then merged this new group, adjusted the colour slightly (Layer > New adjustment layer > Hue/Saturation) and made it smaller. This became my second row of feathers.I repeated this process to create the third row.
단계 : 13
깃털의 각 레이어 사이에 나는 날개에 깊이를 추가하기 위해 그림자를 추가했습니다.
Step: 13
Between each of these layers of feathers I added further drop shadows to add depth to the wing.
스텝 : 14
깃털이 윙베이스에 블렌딩되었다는 인상을주기 위해 나는 윙베이스 레이어를 복제하고 날개 꼭대기의 깃털과 같은 색조를주었습니다. 그런 다음 레이어 마스크를 추가하고 선형 그라데이션 도구를 사용하여 두 '윙베이스'레이어의 색상을 함께 희미하게합니다.
Step: 14
To give the impression that the feathers were blending into the wing base, I duplicated the ‘wing base’ layer, and gave it the same tone as the feathers at the top of the wing.I then added a layer mask and used the Linear Gradient tool to fade the colours of the two ‘wing base’ layers together.
스텝 : 15
복잡한 그림을 작업 할 때 손실되지 않도록 레이어를 그룹화하는 것이 중요합니다. 이미지의 일부를 복제해야하는 경우에도 유용합니다. 한 개의 날개가 완성되면 모든 그룹 날개를 하나의 그룹에 배치하고 복제하고 뒤집습니다 (편집> 변형> 좌우 뒤집기). 백조의 시체 뒤에 남았습니다.
Step: 15
It’s important you group layers, so as to avoid getting lost when working on a complicated illustration. It’s also useful if you need to duplicate parts of your image.With one wing complete, I placed all my wing layers into a single group, which I duplicated and flipped (Edit > Transform > Flip Horizontal), then moved in into place on the left behind the swan's body.
단계 : 16
이제 텍스처를 얻으십시오. 이것은 내가 가장 좋아하는 부분이었다. 내 백조 위에 몇 가지 다른 종이 질감을 배치하고 원하는 스타일을 얻기 위해 레이어 스타일을 가지고 놀았습니다. 일반적으로 내 텍스처의 혼합 모드를 Color Burn, Overlay 또는 Soft Light로 설정하고 불투명도를 조정합니다. 작품은 이제 완성되었습니다. 이 종류의 우아하고 질감이있는 아트웍을 최대한 활용할 수있는 몇 가지 팁을 보려면이 자습서를 계속 진행하십시오.
Step: 16
Now for the textures. This was my favourite part. I placed several different paper textures above my swan and played around with the layer styles to get the look I wanted.In general, I’ll set my textures’ blending modes to Color Burn, Overlay or Soft Light, and then adjust the opacity.The artwork was now finished. Continue through this tutorial for a couple of tips to get the best from this kind of elegantly textured artwork
팁 1
레이어 스타일을 가지고 놀고 작동하는 방식을 보면서 시간을내어 작업 할 때 많은 가능성을 열 수 있습니다. 당신이 달성 할 수있는 효과를보기 위해 다양한 스타일을 시도해 보는 것이 좋습니다.
Tip 1
Taking time to play around with the layer styles and seeing how they work can open up many possibilities in your work. It’s always worth taking time to try different styles to see what effects you can achieve.
팁 2
텍스처를 추가하면 내 일러스트레이션의 대비와 색상이 크게 달라질 수 있으므로 끝날 때까지 명확한 색상을 선택해야합니다. 이 시점에서 필자는 다시 돌아와 많은 레이어에 색조 / 채도 조정을 추가 할 것입니다.
Tip 2
As adding textures can greatly alter the contrast and colours of my illustrations, I’ll often leave making definite colour choices until the end. At this point, I’ll go back and add Hue/Saturation adjustments to many of my layers.
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