본문 바로가기
디자인/디자인자습서

일러스트 : 자신 만의 팝 아트 초상화 만들기

by 코코리★ 2018. 4. 17.
728x90

새 문서 만들기

이 튜토리얼에서는 팝 아트의 영감을 받은 초상화를 만드는 방법을 배우게 됩니다. 자신의 초상화를 사용하거나 사랑하는 사람의 사진을 사용하여 이 작품을 만들 수도 있습니다. 이것은 처음부터 그릴 필요 없이 일러스트 레이터에서 일러스트레이션을 만드는 좋은 시작입니다. 밝은 색상과 팝 아트 느낌이 들었다면 나머지 튜토리얼을 따라 하십시오!

Create a new document

In this tutorial, you will learn how to make a pop-art inspired portrait. You can use your own portrait or you can even use a picture of a loved one to make this artwork for him or her. This is a good beginning for creating illustrations in illustrator without needing to draw from scratch. If you’re really into the bright colors and pop art feel, then follow the rest of the tutorial!

1단계

새 파일을 여십시오 2000x2000 픽셀 크기의 커다란 제곱 캔버스로 작업하겠습니다 대규모로 모든 것을 만드는 이점은 확장할 때 많은 세부 사항을 유지한다는 것입니다. 새로운 파일을 생성 한 후, 확인 컬러 모드가 설정되어 RGB로 이동 문서 색상 모드> RGB 컬러> 파일 .

Step 1

Open a new file, I’m going to work with a big squared shaped canvas of 2000x2000 px. The advantage of making everything on a big scale is that you maintain a lot of details when you scale it down. After creating a new file, make sure the color mode is set at RGB, go to File > Document Color Mode > RGB Color.


2 단계

당신이 사용하고자 하는 사진을 놓고 OK> 사진을 선택>> 장소 파일을 . 여기에 표시된 것과 같은 그림을 사용하려면 첨부 파일 섹션으로 이동하십시오. 선택 도구 또는 바로 가기 V로 그림을 선택하고 불투명도> 80%를 클릭하십시오 .

Step 2

Place the picture you want to use, File > Place > Choose picture > OK. If you want to use the same picture as you see here, then go to the attachments section. Make sure the picture is selected with the Selection Tool or Shortcut V and click on Opacity > 80%.

소녀 설명하기

1 단계

오른쪽의 레이어 패널로 이동하여 새 레이어를 추가하거나 윈도우> 레이어> 새 레이어 만들기로 이동하십시오 . 첫번째 레이어를 잠그고 레이어 이름을 두 번 클릭하고 "사진 / 그림"으로 변경합니다. 두 번째 레이어의 이름을 "outline"로 변경하십시오. 이제 첫 번째 레이어가 고정되어 있으므로 변경하거나 조정할 수 없습니다.

Illustrating the girl

Step 1

Add a new layer by going to layers panel on the right or go to Window > Layers > Create a new layer. Lock the first layer, double click on the layer name and change it to "photo/picture". Change the name of the second layer to "outline". Now that the first layer is locked, we can’t change and/or adjust it.


2 단계

검은색 외곽선 위에 있는 패널에서 선택하고 도구 모음에서 펜 도구를 선택 하거나 바로 가기 P를 사용하여 그림의 기본 윤곽선 그리기를 시작합니다. 클릭하여 고정 점을 그리고 핸들을 움직여 곡선을 조정합니다. 모든 선을 연결하지 마십시오. 스케치 된 것처럼 보이게 만듭니다. 새 줄을 시작하려면 펜 도구 (P)를 선택하십시오 .

Step 2

Select in the panel above the black outline color and select the Pen Tool in the toolbar or use Shortcut P and start drawing the main outlines of the picture. Click to draw an anchor point and move the handlebars to adjust the curves. Don’t connect all the lines together, leave them open to make it look like as if they have been sketched. To start a new line, select the Pen Tool (P).

3 단계

선 두께를 변경할 때 강조 할 부분을 생각하십시오. 눈을 얼굴에 더 가까이 그리려면 얼굴 주위의 선에 더 많은 두께를 추가하십시오. 이 이미지에 사용된 두께는 5와 10 사이에서 다릅니다.

Step 3

When you change the thickness of the lines, think of where you want to place the emphasis. To draw the eye closer to the face, add more thickness to the lines around the face. The thickness used in this image varies between 5 and 10.

4 단계

메인 라인이 완성되었으므로 윤곽선으로 레이어를 잠그고 새 레이어를 만들고 "채우기 색상"이라고 합니다. 이 레이어를 "개요"레이어 아래로 드래그합니다.

Step 4

Now that the main lines are done, lock the layer with the outlines, create a new layer and call it "fill color". Drag this layer underneath the "outline" layer.

5 단계

이제는 색상을 지정할 때입니다. 피부의 경우 매우 제한된 선택인 파란색, 빨간색, 노란색 및 두 가지 구성 색상과 머리카락의 음영을 위한 추가 색상을 사용할 것입니다. 두 가지 구성된 색상은 보라색 = 파란색 + 빨간색과 같이 서로 다른 색상으로 만들어집니다. 하프 톤은 다양한 크기의 도트를 사용하여 이러한 색상을 나눕니다. 이 효과는 시각적으로 부드러운 톤으로 혼합됩니다. 다른 색상은 위의 막대에서 색상 패널을 클릭하여 찾을 수 있습니다.

Step 5

Now it’s time to give it color, we are only going to use a very limited selection, blue, red, yellow and two composed colors for the skin and an extra one for the shading in the hair. The two composed colors are made out of different colors e.g. purple = blue + red. The halftones will divide these colors by using dots of varying sizes and this effect will visually blend into smooth tones. The other colors can be found by clicking on the Color Panel in the bar above.

6 단계

사용 펜 도구 (P)를 첫 번째 앵커 포인트를 만들기 위해 클릭 '브러쉬'아래에 채우기 모양을 만들 수 있습니다. 클릭하고 드래그하여 모양을 조정합니다. 첫 번째 앵커 포인트를 다시 클릭하여 모양을 닫습니다. 모양이 완벽할 필요는 없으며 모양이 선 아래로 튀어 나오면 문제가 없습니다. 색상을 마지막 단계에서 지정한 색상 중 하나로 변경하십시오. 자신만의 색상을 선택할 수도 있지만 빨강, 파랑, 노랑, 검정 및 흰색은 이 스타일에서 사용되는 일반적인 색상입니다.

Step 6

Use the Pen Tool (P) to create the fill shapes underneath the ‘brushstrokes’, click to make the first anchor point. And by clicking and dragging, you adjust the shape. Close the shape by clicking again on the first anchor point. The shape doesn’t have to be perfect, there’s no problem if the shape sticks out underneath the lines. Change the color to one of the colors assigned in the last step. You can also choose your own colors, but keep in mind that colors red, blue, yellow, black and white are typical colors used in this style.

7 단계

주목할 것은 어떤 모양이 서로 중첩되어 있다는 것입니다. 이 문제를 해결하려면 사이드바에서 선택 도구 (A)를 선택하거나 바로 가기 V를 누르고 다른 모양 (한 번에 한 단계씩) 뒤 또는 앞에 배치할 모양을 선택한 다음 정렬> 앞으로 가져오기 / 뒤로 보내기를 사용하십시오 . 그러나 앞면 / 뒷면에 있는 도형을 모두 가져오려면 정렬> 앞으로 가져오기/ 뒤로 보내기 또는 Command + Shift + [ 또는 ]로 이동하십시오 .

Step 7

What you’ll notice is that some shapes are overlapping each other. To fix that problem, select the Selection Tool (A) in de sidebar or press Shortcut V, select the shape you want to place behind or before another shape (one step at a time), use Arrange > Bring Forward/Send backward. But if you want to have the shapes all the way to the front/back go to Arrange > Bring to the front/Send to the back or Command + Shift + [ or ].

8 단계

모양을 약간 조정하십시오. 일부 선은 실제로 원하는 곳에 가지 않을 수도 있습니다. 직접 선택 도구 (A)를 선택하십시오 모양을 선택하면 앵커 포인트가 나타나고 조정할 앵커 포인트를 클릭 한 다음 원하는 위치로 클릭하여 드래그하거나 핸들 막대를 조정하여 올바른 커브를 만듭니다.

Step 8

Tweak the shapes a bit.There’s a possibility that some lines don’t really go where you would like them to go. Select the Direct Selection Tool (A). Select the shape and you will see the anchor points pop up, click on the anchor point you want to adjust, and click and drag it to the place you want it and/or adjust the handlebars to create the right curve

9 단계

오른쪽의 레이어 패널로 이동하여 채우기 색상으로 레이어를 고정하고 새 레이어를 열고 마지막 레이어 위에 배치합니다. 이 레이어의 이름을 "그림자"로 지정하십시오. 모양을 그리려면 연필 도구 (N) 를 선택하십시오 단축키 Command + J를 사용하여 모양을 닫습니다그리고 도형에 채우기 색을 지정하고 이 단계를 나머지 도형들과 반복하십시오. 

Step 9

Go to the Layers Panel on the right and lock the layer with the fill colors, open a new layer and place it above the last one. Name this layer "shadows". Select the Pencil Tool (N) to draw out the shape; to close the shape, use ShortcutCommand + J. And give the shape a fill color, repeat this step with the rest of the shapes. 

팁 :  그림자의 위치를 ​​보려면 측면의 그림 복사본을 유지하십시오.

10 단계

이미 알고 있듯이 일부 모양은 다른 모양 위에 배치됩니다. 이 문제를 해결하려면 선택 도구 (V)로 모양을 선택하고 Command + X 를 눌러 잘라내어 다른 레이어로 이동하여 겹쳐진 모양을 자릅니다. 이 경우 채우기 색상 레이어로 돌아가 Command + V 를 눌러 배치합니다그리고 그것을 배열함으로써 다른 물체 뒤에 모양을 놓는 것을 잊지 마십시오. (7 단계 참조).

Tip: keep a copy of the picture on the side to see where the shadows go.

Step 10

As you probably already have noticed, some shapes are placed above other shapes. To fix this problem, you need to cut the shape that is overlapping by selecting the shape with the Selection Tool (V) and pressing Command + X to cut it and go to another layer. In this case, I went back to the fill color layer and place it by pressing Command + V. And don’t forget to place the shape behind other object by arranging it (see step 7).

11 단계

방금 사용한 레이어를 잠그고 채우기 색상 레이어 바로 위 또는 그림자 레이어 위에 하이라이트를위한 새 레이어를 추가합니다. 선택 연필 도구 (N)를 바로가기 사용하고, 강조하고자 하는 모양을 그리는 명령 + J를 모양을 닫고 흰색으로 채우기 색상을 변경할 수 있습니다. 모든 하이라이트와 함께 이 단계를 반복하십시오.

Step 11

Lock the layers you’ve just used, and add a new layer for the highlights, just above the fill color layer or above the shadow layer. Select the Pencil Tool (N) and draw out the shape that you want to highlight, use Shortcut Command + J to close the shape and change the fill color to white. Repeat this step with all the highlights.

배경 만들기

1 단계

하이라이트 레이어를 잠그고 그림자 레이어를 다시 엽니다. 이번에는 그림자에 약간의 강도를 주는 것입니다. 우리는 그림의 가장 어두운 부분을 찾고 연필 도구를 다시 사용하여 색상을 검정색으로 변경하여 가장 어두운 그림자를 그립니다.

Creating the background

Step 1

Lock the highlight layer and open up the shadow layer again. This time, it’s to give some more intensity to the shadows. We do that by looking for the darkest parts of the pictures and drawing over the darkest shadows by using the Pencil Tool again, and changing the color to black.

2 단계

그리고 다시, 우리는 새로운 레이어를 만들 것입니다. 그러나 이번에는 사진을 모든 것 아래에 놓을 것입니다. 사각형 도구 (M)를 사용하여 클릭하고 끌어 아트 보드의 크기로 배경을 만듭니다. 색상을 빨간색으로 변경하십시오.

Step 2

And again, we are going to create a new layer. But this time, we’re going to place it underneath everything, but above the photo. Use the Rectangle Tool (M) and click and drag to create the background with the size of the art board. Change the color to red.

3 단계

Outline Layer로 돌아가 펜 도구 (이전 장의 6 단계 참조)를 사용하여 머리카락에 자세한 내용을 그려서 너무 바쁘지는 않지만, 머리카락에 더 많은 정의를 추가하지 않아도 됩니다. 당신이 그것에 있는 동안 필요하다고 생각되는 선 두께를 변경하십시오. 특히 모든 색상이 배치되었으므로 어디에서 더 굵은 선을 보일지 더 분명합니다.

Step 3

Go back to the Outline Layer and draw more details in the hair by using the Pen Tool (see Step 6 from the previous chapter) don’t make it too busy, but it doesn’t hurt to add more definition to the hair. While you’re at it, change the line thickness where you think it's necessary. Especially, now that all the colors are placed, it’s clearer to see where you want to have bolder lines.

4 단계

이것은 조정할 마지막 기회이며, 일부 모양을 수정하려는 레이어로 이동하십시오. 직접 선택 도구 (A)를 사용하십시오. 도형을 선택하고 조정하려는 앵커 포인트를 클릭합니다. 경로에 앵커 포인트를 추가하려면 펜 도구 (P)를 사용하여 도형을 선택한 상태에서 경로를 클릭하고 다음을 추가합니다. 네가 원해.

Step 4

This is the last chance to tweak, go into the layer in which you want to touch up some shapes. Use the Direct Selection Tool (A). Select the shape and click on the anchor point you would like to adjust, if you want to add more anchor points to your path, use the Pen Tool (P), while having the shape selected and click on the Path, add as many as you want.


5 단계

빨간색 배경 레이어의 잠금을 해제하고 선택 도구 (V)로 배경을 선택하고 오른쪽 슬라이드 막대, 그라디언트> 선형으로 이동하면 흑백으로 색상이 전환됩니다. 흰색 블록> 견본> RGB 빨강을 더블 클릭하십시오.

Step 5

Unlock the red background layer and select the background with the Selection Tool (V) and go to the right slidebar, Gradient > Linear and you will see the color switch to black and white. Double click on the white block > Swatches > RGB red.

6 단계

검정 상자를 두 번 클릭하고 견본 패널에서 같은 빨간색을 선택하고 Color로 이동하여 값을 R 210으로 변경하여 더 어둡게 만듭니다.

Step 6

Double click on the black box and select the same red in the swatches panel, go to Color and change the value to R 210 to make it darker.

7 단계

그래디언트는 왼쪽에서 오른쪽으로 이동하지만 그래디언트가 아래에서 위로 이동하기를 원합니다. 그렇게 하려면 그라디언트 도구를 선택한 상태에서 선을 클릭하고 드래그 한 다음 Shift 키 (선을 똑바로 유지하기 위해)를 눌러 상단에 도달하면 풀리십시오.

Step 7

The gradient goes from left to right, but we want the gradient to go from down to up. To do that, click and drag a line while still having the Gradient Tool selected and hold Shift (to keep the line straight) let loose when you reach the top

8 단계

첫 번째 하프 톤 효과의 시간입니다. 선택 도구로 배경을 선택하고 효과> 픽셀> 컬러 하프 톤> 최대 반경 35> 확인으로 이동하십시오.

Step 8

It’s time for the first halftone effect, select the background with the Selection Tool and go to Effect > Pixelate > Color Halftone > Max Radius 35 > OK.

9 단계

다른 레이어의 차단을 해제하고 스킨 색상 (음영 없음, 강조 표시 없음)을 선택하고 [효과]> [픽셀 크기]> [색상 하프 톤]> [최대 반지름 4]> [확인]으로 이동하십시오. 보시다시피 반경이 4인 점은 반경이 큰 점보다 훨씬 미세하고 작습니다.

Step 9

Unblock the other layers and select the skin color (no shades, no highlights) and go to Effect > Pixelate > Color Halftone > Max Radius 4 > OK. As you can see, the dots with a radius of 4 are a lot finer and smaller than ones with a larger radius.

10 단계

검은색이 아닌 그림자를 선택하면 모두 선택하기 쉽고 선택> 동일> 채우기 색상으로 이동한 다음 효과> 픽셀> 색상 하프 톤> 최대 반경 6> 확인으로 이동하면 됩니다. 머리카락의 그림자와 동일하게 반경을 4 대신 사용하십시오.

Step 10

Select the shadows (but not the black ones), an easy way of selecting them all is to select one and go to Select > Same > Fill Color and go again to Effect > Pixelate > Color Halftone > Max Radius 6 > OK. Do the same with the shadows in the hair but use a radius of 4 instead.

치하! 우리는 끝났다!

우리는 거의 끝났고 머리카락, 입술과 손톱은 변하지 않을 것입니다. 내 의견으로는, 모든 것에 하프 톤 효과를 사용하는 것이 너무 많은 것 같습니다. 그래서 내가 바꾸고 싶은 마지막 것은 선글라스의 두 원형입니다. 두 도형을 모두 선택하고 그라디언트를 다시 사용합니다. (이전 장의 5-6 단계 참조). 그러나 색상을 RGB 파랑으로 변경하고 두 번째를 약간 더 밝게 합니다 (B 190). 다시 한번 효과> 픽셀 수> 최대 반경 8> OK. 그리고 끝났어!

Congratulations! We’re done!

We are almost finished, the hair, lips and nails are not going to change. In my opinion, using a halftone effect for everything seems a bit too much. So the last thing that I would like to change are the two round shapes of the sunglasses. Select both shapes and use the Gradient again (see step 5-6 from the previous chapter), but change the colors to RGB blue and make the second one a bit darker, B 190. And again, Effect > Pixelate > Max Radius 8 > OK . And finished! 


728x90

댓글