소개
포토샵과 일러스트 레이터를위한이 튜토리얼에서 Karan Singh은 주식이나 특별히 찍은 모델 샷에 1980 년대의 비틀기를 추가하여 사진을 재즈로 재연하는 방법을 보여줍니다. 이곳을 보십시오 : 86 제일 Photoshop 자습서
그라디언트를 성공적으로 사용하기위한 유용한 팁을 비롯하여 벡터 그라디언트를 마스터 할 수 있습니다. 또한 미리 준비된 요소를 사용하여 모델 앞뒤로 분산시켜 이미지에 완전히 통합 할 수 있습니다. 레이어 스타일, 광선 추가, 그림자 및 기타 변형을 추가하여 벡터 요소를 다양하게 배울 수 있습니다. 또한 다른 레이어 뒤에 비 네트를 추가하여 미묘하게 모델에주의를 기울이는 등의 팁을 배우게됩니다.
Karan Singh은 여러분이 사용할 벡터 요소를 선택했습니다. 아래에서 다운로드 할 수 있습니다.
완료 시간 : 4 시간
소프트웨어 : 어도비 일러스트 레이터 및 포토샵
파일 다운로드 : http://www.digitalartsonline.co.uk/cmsdata/magazine/3223158/MASTERCLASS_4.zip
1 단계
Illustrator에서 벡터 요소 파일을 다운로드하여 엽니 다. 우리는 객체에 몇 가지 색 구성표를 적용 할 것입니다. 여기에 사용한 색상 견본 팔레트를 원한다면 사용하십시오. 그라데이션 패널을 엽니 다 ( 윈도우> 그라디언트 또는 Cmd / Ctrl + F9 ).
Download and open the vector elements file in Illustrator; we’re going to apply some colour schemes to the objects. I’ve included some of the colours I used here in the Swatches palette for you to use if you like. Open the Gradient panel (Window > Gradient or Cmd/Ctrl + F9).
2 단계
트랙을 따라 아무 곳이나 클릭하여 슬라이더를 그라디언트에 더 추가 할 수 있습니다. 상단 및 하단 슬라이더를 사용하여 원하는 조합을 만드십시오. 그라디언트의 색상은 패널에서 선택한 다음 색상 팔레트 ( 윈도우> 색상 ) 에서 조정하여 조정할 수 있습니다.
You can add more sliders to the gradient by clicking anywhere along the track. Use the top and bottom sliders to create a combination that you like. You can adjust the gradient’s colours by selecting them in the panel and then adjusting their values in the Color palette (Window > Color).
3 단계
색상을 조정하는 그라디언트가있는 원과 같은 간단한 모양을 채 웁니다. 이렇게하면 결과를 더 명확하게 볼 수 있습니다. 작성한 각 그라디언트에 만족하면 [그라디언트] 패널의 그라디언트 채우기 사각형을 견본 팔레트로 드래그하여 견본에 저장하십시오.
Fill a simple shape like a circle with the gradient you’re adjusting colours on. This way you can see the results more clearly. Once you’re satisfied with each gradient you create, save it to Swatches by dragging the gradient fill square on the Gradient panel into the Swatches palette.
4 단계
오브젝트 중 하나를 선택하고 견본 팔레트에서 선택하여 그라디언트를 적용하십시오. 기본 패널 ( G ) 에서 [그라디언트 도구]를 선택하여 그라디언트가 모양에 나타나는 모양을 제어 할 수 있습니다 . 개체를 선택한 채로 대지를 클릭하고 드래그하여 만족할 때까지 조정합니다. 개체 색칠을 마쳤 으면 Illustrator 파일 버전을 저장합니다.
Select one of the objects and apply your gradient by selecting it from the Swatches palette. You can control how the gradient looks on the shape by selecting the Gradient tool from the main panel (G). Click and drag on the artboard with the object selected and tweak until satisfied. Save a version of the Illustrator file when you have finished colouring the objects.
5 단계
Photoshop을 열고 벡터에 적용한 색상을 보완 할 배경색과 그라디언트로 문서를 설정합니다 (방사형 그래디언트에서 # F79D86 및 # FCC081 사용). 레이어 팔레트의 모든 아이콘 잠금을 눌러이 레이어를 잠그고 저장하십시오.
Open Photoshop and set up your document with a background colour and gradient to compliment the colours you applied to the vectors (I’ve used #F79D86 and #FCC081 in a radial gradient). Lock this layer by pressing the Lock All Icon in the Layers palette and save it.
6 단계
다음으로, 모델 샷을여십시오. 나는 사진 작가 인 Christian Hertel 의 이미지를 사용했습니다 . 패스 패널 ( 윈도우> 패스 ) 의 아래쪽에있는 새 패스 만들기 아이콘을 클릭하고 펜 도구를 사용하여 백그라운드에서 모델을 조심스럽게 잘라냅니다. 경로를 마우스 오른쪽 버튼으로 클릭하고 선택 선택을 선택합니다. 반지름을 1 픽셀만큼 깃털을 넣으십시오.
Next, open up your model shot. I’ve used an image from my photographer buddy Christian Hertel. Click the Create New Path icon at the bottom of the Paths panel (Window > Paths) and, using the Pen tool, carefully cut out the model from the background. Right-click on the path and select Make Selection. Feather the radius by 1px.
7 단계
모델을 복사하여 Photoshop 문서에 붙여넣고 곡선 ( 이미지> 조정> 곡선 )과 색상 균형 ( 이미지> 조정> 색상 균형 )을 조정 합니다. 이는 이미지가 배경과 비교하여 어긋나지 않도록하기위한 것입니다. 선택한 배경색의 색조와 일치시킨 다음 파일을 저장하십시오.
Copy and paste the model into your saved Photoshop document and adjust the Curves (Image > Adjustments > Curves) as well as the Color Balance (Image > Adjustments > Color Balance). This is so that the image doesn’t look out of place in comparison to the background. Try to match the tones of the background colours you have chosen, then save the file.
8 단계
벡터를 도입하기 전에 커서를 레이어 자동 선택으로 설정하는 것이 좋습니다. 이동 도구 ( V )를 클릭 한 다음 상단 패널에서 자동 선택을 선택하고 드롭 다운 메뉴에서 레이어를 선택하십시오. 이렇게하면 레이어를 찾는 것이 아니라 캔버스에서 캔버스를 클릭하여 여러 개의 오브젝트를 선택할 수 있으므로 여러 오브젝트를 더 쉽게 작업 할 수 있습니다.
Before you start introducing vectors, it’s a good idea to set your cursor to Auto-Select a layer. Click on the Move tool (V) and then in the top panel, tick Auto-Select and choose Layer from the drop-down menu. This makes working with multiple objects easier, as you can select them just by clicking them on the canvas, rather than locating their layer.
9 단계
Illustrator에서 채색 된 객체를 엽니 다. Illustrator에서 복사 한 다음 Photoshop 문서에 붙여 넣습니다. 개체를 어떻게 가져올 지 묻는 메시지가 나타납니다. 벡터 스마트 오브젝트를 선택하십시오. 각 개체 중 하나를 가져옵니다. 문서에 포함되면 언제든지 복제 할 수 있습니다.
Open your coloured objects in Illustrator. Copy them from Illustrator and paste them into your Photoshop document. You’ll be asked how you’d like to import the object as; select Vector Smart Object. Import one of each object. You can always duplicate them once they’re in the document.
10 단계
상황이 빨리 혼란 스러울 수 있기 때문에 벡터 스마트 오브젝트 레이어의 이름을 지정하십시오. 정리 및 정리 작업은 시간이 많이 걸리지 만 중요하므로 시간을 투자하여 대상을 변형하고 배치하십시오. 다른 모양을 사용하여 특정 모양에주의를 집중시킵니다.
Name the Vector Smart Object layers as you go, as things can quickly get confusing. Organising and arranging is time-consuming but important, so take your time transforming and positioning the objects. Use alternative colours to draw attention to certain shapes.
11 단계
조각에 깊이를 더하기 위해 모델 앞에 다양한 크기의 벡터를 가져와야합니다. 이 작품은 적지 만, 그녀 앞에 몇 가지 요소를 추가하는 것이 작품에 차원을 추가하는 효과적인 방법입니다.
To add depth to the piece, bring some vectors of varying scale in front of the model too. Less is more for this piece, but adding a couple of elements in front of her is an effective way of adding a dimension to the piece.
12 단계
만든 어레인지에 만족하면 [레이어 스타일] 패널을 사용하여 효과를 추가 할 수 있습니다. 나는 반점에 광선을 추가하고 내가 가져온 브러쉬 스트로크 중 일부를 선택했습니다. 사용자 정의 할 레이어 이름 옆의 공간을 두 번 클릭하면 레이어 스타일 패널이 나타납니다. 원하는 효과를 선택하고 그에 따라 설정을 조정하십시오.
Once you’re satisfied with the arrangement you’ve created, you can add effects using the Layer Styles panel. I’ve chosen to add a glow
to the specks and also to some of the brush strokes I’ve imported.
Double-click in the space next to the name of the layer you’d like to customise and the Layer Styles panel will appear. Tick the desired effect and adjust the settings accordingly.
13 단계
레이어 스타일 패널을 사용하여 일부 벡터 객체에 그림자를 추가했습니다. 이 경우 모델 상단의 그림자에 검은 색을 사용하고 있지만 다른 색의 그림자를 사용하는 것이 좋습니다. 더 많은 색상을 추가하는 미묘한 방법입니다.
I’ve also used the Layer Styles panel to add drop shadows to some of the vector objects. In this case I’m using black for the shadow cast on the model’s top but I recommend using different coloured shadows for the objects behind her. It’s a subtle way of adding more colour.
14 단계
다음으로 약간의 잡음을 만들어 봅시다. 레이어 스택 맨 위에 새 레이어를 만들고 흰색으로 채 웁니다. 선택> 필터> 노이즈 추가를 클릭합니다 . Gaussian으로 설정된 분포로 단색 5 % 노이즈를 추가했습니다. 확인을 선택하고 노이즈 레이어의 혼합 모드를 곱하기로 변경 한 다음 불투명도를 60 %로 설정합니다. 맨 위에있는대로이 레이어를 잠급니다. 잠금을 해제하면 자동 선택이 계속 선택됩니다.
Next, let’s create some noise. Create a new layer at top of the layer stack and fill it with white. Click Select > Filter > Add Noise. I’ve added 5% monochromatic Noise on with the distribution set to Gaussian. Select OK, change the Noise layer’s blending mode to Multiply, and set the opacity to 60%. Lock this layer as it’s at the very top and if left unlocked, auto-select will keep choosing it.
15 단계
비 네트를 추가합시다. 전경색과 배경색을 기본값 ( D ) 으로 재설정하십시오 . 그라디언트 도구 ( G )를 클릭하고 방사형으로 설정합니다. 화이트 스톱을 80 %로 설정하고 블랙 스톱을 100 %로 설정하십시오. 흰색의 불투명도를 0 %로 설정하고 검정색을 100 %로 설정합니다.
새 레이어에서 중심에서 캔바스의 위쪽 가장자리로 드래그하여 그라디언트를 만듭니다. 레이어의 혼합 모드를 Vivid Light로 설정합니다. 이 레이어도 잠급니다.
Let’s add a vignette. Reset your foreground and background colours to default (D). Click the Gradient tool (G) and set it to Radial. Set the white stop to 80% and the black stop to 100%. Set the white’s opacity to 0% and black to 100%.
On a new layer create the gradient by clicking and dragging from the centre to the top edge of the canvas. Set the layer’s blending mode to Vivid Light. Lock this layer too.
16 단계
마지막으로 조정 레이어를 추가하여 그림의 전체 모양을 조입니다. 선택 의 새로운 채우기 또는 조정 레이어 만들기 (는 레이어 팔레트의 하단에 있어요). 필요한 경우 여러 조정 레이어를 추가 할 수 있습니다. 여기서는 Brightness / Contrast 조정 레이어를 추가하여 밝기를 5, Contrast를 25로 높였습니다.
모델을 배경과 더 통합하려면 그림자를 뒤에 추가하십시오. 우리는 모델 샷의 스튜디오 조명과 일치하도록이 위치를 정했습니다.
Finally, add an adjustment layer to tighten up the overall look of the illustration. Select Create New Fill or Adjustment Layer (it’s at the bottom of the Layers palette). You can add multiple adjustment layers if you feel you need them. Here, I’ve added a Brightness/Contrast adjustment layer, boosting the Brightness by 5 and Contrast by 25.
To further integrate the model with the background, add a shadow behind her. We’ve positioned this to match the studio lighting of the model shot.
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