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디자인/무료 디자인 자습서

디지털 콜라주 만드는 방법

by 코코리★ 2018. 5. 2.
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[ Illustrator Photoshop ]

소개
우리가 가장 좋아하는 콜라주 일러스트 레이터 인 Ciara Phelan의이 튜토리얼은 아날로그 프로세스와 디지털 사진을 혼합하여 생생하고 재미있는 포토 몽타주를 만드는 것에 관한 것입니다. 또한보십시오 : 86 제일 Photoshop 자습서 테마는 이번 여름 패션입니다 : 더 깨끗한 선을 사용한 부드러운 청결한 텍스쳐로 더 밝은 빈티지 요소, 파스텔 페인트 및 벡터 모양을 대조합니다. Illustrator 및 Photoshop의 다양한 도구를 사용하여 사진 및 손으로 만든 질감으로 스캔 한 요소를 레이어하는 방법과 조정 레이어 및 마스크를 사용하여 색상 팔레트와 일러스트레이션을 결합하는 방법을 배웁니다. iStock의 모델 샷을 사용했지만 비슷한 느낌으로 자신의 모델을 쉽게 대체 할 수 있습니다. 내 컬렉션에서 사용한 빈티지 꽃도 마찬가지입니다. 아래에서 만든 수채화 및 인디언 잉크 텍스처를 다운로드 할 수 있습니다. 


완료 시간 : 3 - 4 시간
사용한 프로그램 : 소프트웨어 어도비 포토샵과 일러스트 레이터
다운로드 : 수채화 및 인도 잉크 텍스처 파일 다운로드 하기

Intro This tutorial from one of our favourite collage illustrators Ciara Phelan is all about mixing analogue process and digital photography to create a vibrant and playful photomontage. See also: 86 Best Photoshop tutorials The theme here is this summer’s fashion: soft clean textures with clean lines to which we’ll contrast brighter vintage floral elements, pastel paints and vector shapes. You’ll learn how to use a variety of tools in Illustrator and Photoshop to layer scanned elements with photos and hand-made textures, and how to use adjustment layers and masks to unite the colour palette and composition of an illustration. I’ve used a model shot from iStock, but it would be easy to substitute one of your own with a similar feel. The same is true for the vintage flowers I used from my own collection. You can download the watercolour and Indian ink textures I created below though.
Time to complete 3 - 4 hours
Software needed Adobe Photoshop and Illustrator
Downloads Download the model shot
The watercolour and Indian ink textures can be downloaded here.


1 단계 먼저 콜렉션 요소를 앞뒤로 쉽게 추가 할 수 있도록 배경과 모델을 분리해야합니다. Photoshop에서 모델 샷을 연 다음 펜 도구 (P)를 사용하여 모델 윤곽 주위에 패스를 그립니다.
Step 1 The first thing we need to do is separate out the model from the background to make it easy to add collage elements in front and behind. Open the your model shot in Photoshop and, using the Pen tool (P), draw a path around the outline of the model.


2 단계 완료되면 경로 패널로 이동하고 플라이 아웃 메뉴를 클릭 한 다음 경로 저장을 선택하여 경로를 저장하십시오. 나중에 편집 할 때 유용 할 수 있으므로이 작업을 습관적으로 수행하는 것이 좋습니다.
Step 2 Once complete, save the path by going to the Path panel, clicking on the flyout menu and selecting Save Path. It is good to get in the habit of doing this as it may come in handy for editing in later stages.


3 단계 [레이어] 패널에서 모델 레이어를 선택하고 복제합니다 (Cmd / Ctrl + J). 두 레이어를 선택하고 패널 아래쪽에있는 링크 아이콘을 클릭하여 두 레이어를 서로 연결하십시오. 최상위 레이어를 선택한 다음 패스 패널에서 저장된 패스를 선택합니다. 플라이 아웃 메뉴를 클릭 한 다음 선택 항목 만들기를 선택하십시오. 페더 반경을 0.3으로 설정하고 확인을 누릅니다. 레이어 창에서 마스크 버튼을 선택합니다.
Step 3 In the Layers panel, select the model layer and duplicate it (Cmd/Ctrl + J). Link the two layers together by selecting them both and clicking on the Link icon at the bottom of the panel. Select the top layer, then select the saved path in the Path panel. Click on the flyout menu, then choose Make Selection. Set the Feather Radius to 0.3 and press OK. In the layer window select the Mask button.


4 단계 이제 두 개의 레이어가 있어야합니다. 첫 번째 레이어는 마스크가있는 모델이고 두 번째 레이어는 모델과 배경입니다. 이제 모델 앞뒤에 콜라주 요소를 추가 할 수 있습니다. 이 조각은 매우 여름이므로 나는 꽃을 장식으로 추가하기로 결정했으나 라이브러리 이미지가 단색 배경의 단일 요소 인 한 원하는대로 선택할 수 있습니다 (그렇지 않으면 아래 기술이 작동하지 않습니다).
Step 4 You should now have two layers: the first is the model with a mask, and the second is the model and the background. Now you can start adding collage elements in front and behind the model. As this piece is very summery I have chosen to add flowers as an embellishment but obviously you can choose whatever you like as long as your library images are a single element on a single-coloured background (otherwise the below technique won’t work).


5 단계 추가하려는 이미지를 열고 Magic Wand 도구 (W)를 선택하십시오. 위쪽 막대에서 허용 오차를 20으로 설정하여 대부분의 찌그러진 픽셀을 집어냅니다. 지팡이가 모든 단색 배경을 선택하도록 연속적인 상자를여십시오. 이제 배경의 아무 곳이나 클릭하여 선택하십시오 (이 예제에서는 흰색). 요소를 선택하지 않은 상태로 두십시오. Cmd / Ctrl + I를 눌러 요소를 가져올 수 있도록 선택을 반전하십시오. 선택을 복사하여 주 그림에 붙여 넣으십시오. 다른 콜라주 요소에 대해이를 반복합니다.
Step 5 Open the image you want to add and select the Magic Wand tool (W). In the top bar, set the Tolerance to 20 so it picks up most of the stray pixels. Untick the Contiguous box so the wand selects all the single-colour background. Now click anywhere on the background to select it (white in this example), leaving your element unselected. Invert your selection so you’ve got the elements by pressing Cmd/Ctrl+I. Copy the selection and paste it into your main illustration. Repeat this for the rest of your collage elements.


6 단계 이제는 재미를 거의 느끼지 않고 다른 요소를 떨어 뜨리고 원하는대로 배열 할 때입니다. 꽃이 만발한 목초지에 서있는 것처럼 느껴지도록 모델 주위에 꽃 콜라주를 집중 시켰습니다.
Step 6 Now’s the time to have little fun and start dropping in different elements and arranging them as you want. I have concentrated the flower collage around the model to make it feel like she is standing in a blossoming patch of foliage.


7 단계 콜라주는 일반적으로 서로 다른 출처의 요소로 구성되므로 각 요소의 레벨을 사용하여 모든 요소가 비슷한 명암 및 채도를 유지하는지 확인하는 것이 중요합니다. 변경하려는 레이어를 선택하고 [조정] 패널에서 [레벨]을 선택하여이 작업을 수행 할 수 있습니다. 그런 다음 필요에 따라 어둡고 밝은 빛을 조정할 수 있습니다.
Step 7 As collages are usually comprised of elements from different sources, it is important to play around with each element’s Levels to make sure all elements have a similar contrast and saturation. You can do this by selecting the layer you want to change and selecting Levels in the Adjustments panel. You can then tweak the darks and lights as necessary.


8 단계 저는 컴포지션을한데 모으기 위해 파열음을 더하는 것을 좋아합니다. 이렇게하려면 Illustrator를 열고 펜 도구 (N)를 사용하여 유체 모양을 그립니다.
Step 8 I like to add bursts of colour to pull a composition together. To do this, open Illustrator and draw fluid shapes using the Pen Tool (N).


9 단계 이 도형을 복사하여 Photoshop의 기본 파일에 붙여 넣습니다. [조정] 패널에서 [색조 / 채도]를 선택하고 컴포지션에 맞게 색상을 변경합니다.
Step 9 Copy these shapes and paste them into the main file in Photoshop. In the Adjustments panel select Hue/Saturation and change the colour to suit the composition.


10 단계 특히 내가 여기있는 것처럼 콜라주와 벡터를 혼합하는 경우 이미지에 약간의 텍스처를 추가하는 것이 좋습니다. 수채화 페인트와 인디언 잉크를 사용하여 무작위로 마크를 만들어 Photoshop으로 스캔 했으므로 Illustrator에서 만든 유체 모양에 깊이를 더할 수있었습니다. 이 튜토리얼의 프로젝트 파일에서이 파일을 찾을 수 있습니다.
Step 10 It’s always good to add a bit of texture to an image, especially if you are mixing collage and vectors as I am here. Using watercolour paint and Indian ink, I created random marks that I scanned into Photoshop so I could add depth to the fluid blob shapes I created in Illustrator. You can find these in this tutorial’s project files.


11 단계 움직이는 텍스트 도구 (M)를 사용하여 사용할 텍스처 영역을 선택하여 벡터 모양 위에 레이어에 붙여 넣습니다.
Step 11 Using the Marquee Tool (M), select an area of texture that you want to use and paste it onto a layer above a vector shape.


12 단계 키보드에서 Alt 키를 누른 상태에서 마우스를 가져간 다음 두 레이어를 선택합니다. 아래의 vec-tor 레이어 모양에 텍스처를 적용하는 레이어 마스크가 생성됩니다.
Step 12 While holding Alt on the keyboard, hover and select between the two layers. This will create a layer mask that applies the texture just to shape of the vec-tor layer below.


13 단계 또한 배경에 페인트 자국을 추가하여 물건을 거칠게 만들었습니다. 이렇게하려면 10 단계를 반복하되 레이어에 텍스처를 적용하는 대신 Multiply 혼합 모드로 레이어를 지정하십시오. 8 단계를 반복하고 색조 및 채도 조정 레이어를 추가하여 페인트의 색상을 변경할 수 있습니다.
Step 13 I also added paint marks in the background to roughen things up a bit. To do this, repeat step 10 but instead of applying the texture to a layer, give you layer a Multiply blending mode. You can change the colour of the paint by repeating Step 8 and adding a Hue and Saturation Adjustment layer.


14 단계 여기에서 모든 것이 세부 사항입니다. 조성을 깨기 위해 나는 주된 단풍에서 자라는 작은 포도 나무를 더했습니다. 이것을 만들려면 Illustrator에서 펜 도구 (N)를 사용하여 곱슬 덩굴을 그린 다음 Photoshop에 복사 한 다음 붙여 넣습니다. 여기에 마우스를 사용하는 것보다 그래픽 타블렛과 펜을 사용하여 만드는 것이 중요합니다.
Step 14 From here on it’s all about detail. To break up the composition I added small vines that are growing out from the main foliage. To create these this I used the Pen tool (N) in Illustrator to draw curly vines and I then copy-&-pasted them into Photoshop. It’s worth noting here that I used a graphics tablet and pen to create these, which is easier than a mouse.


15 단계 야생 동물이없는 동식물을 찾는 것은 드문 일이므로 5 단계와 같은 방법으로 Magic Wand 도구를 사용하여 그림에 작은 생명을 부여하기 위해 새와 일부 꿀벌의 이미지를 선택합니다.
Step 15 It is unusual to find flora and fauna without wildlife so using the same method as Step 5, I used the Magic Wand tool to select an image of a bird and some bees to add a little life to the illustration.


16 단계 이제는 마무리를 위해. 이 이미지의 배경은 좋지 않으므로 일부 스커프 자국을 수정하기로 결정했습니다. Photoshop의 Clone 도구는 전체 배경이 너무 거친 것처럼 매우 부드러운 마무리를 만들지 않으므로 브러시 도구를 사용하여 넓은 영역을 칠합니다.
Step 16 Now for the finishing touches. The background in this image isn't great so I decided to retouch some of the scuff marks out. Photoshop’s Clone tool won't create a very smooth finish, as the whole background is too rough – so I used the Brush tool to paint over large areas.


17 단계 이렇게하려면 배경 위에 새 레이어를 만듭니다. 브러쉬 도구 (B)를 선택하고 불투명도를 40 %로 설정하십시오. 스포이드를 사용하여 보정 할 위치 근처를 선택하고 점차적으로 페인트 칠하십시오. 이것은 스포이드로 여러 번 샘플을 찍어야하므로 (페인트하는 영역에 따라 다름) 시간이 걸릴 수 있습니다.
Step 17 To do this, create a new layer above the background. Select the Brush tool (B) and set the opacity to 40%. Using the eyedropper, select near where you want to retouch and gradually paint over it. This may take a while as you will need to take samples with the eyedropper several times (depending on the area you are painting).


18 단계 마지막으로 모델 머리에 더 큰 꼭지점을 추가했습니다. 나는 그녀의 롤빵이 충분히 크지 않다고 느끼기 때문에 이것은 순전히 개인적인 선택이었습니다!
Step 18 Finally I added a bigger topknot to the model’s hair. This was a purely personal choice as I felt her bun wasn't big enough!


스텝 : 19 가능한 경우 조정 레이어를 사용하십시오. 이렇게하면 색, 대비 및 채도를 다시 조정하고 변경할 수 있습니다.
Step: 19 Use Adjustment layers where possible. This gives you the opportunity to re-tune and change colour, contrast and saturation.


단계 : 20 자선 상점 및 자동차 시동 판매에서 흥미로운 이미지와 오래된 사진을주의 깊게 살펴보십시오.
Step: 20 Keep an eye out for interesting imagery and old photographs in charity shops and car boot sales.



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