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Photoshop tutorial: Digitally paint a beautiful animal-headed portrait
소개
이 작품은 태국에서 타이거 번역 이벤트를 위해 제작되었으며, 맥주 브랜드가 주최 한 박람회 및 콘서트에서 유망한 뮤지컬 및 비주얼 아티스트의 작품을 선보입니다. 그것은 또한 Ratinan Thaijareorn, 일명 이세 (Ise) - 태국 미술가로서 미술과 미술, 그리고 상징주의를 그려 냈습니다. 또한보십시오 : 최고의 포토샵 자습서 86 디지털 포토 그래퍼는 혁신적인 새로운 방향으로 예술가를 끌어 들였습니다. 이 포토샵 튜토리얼에서 그녀는 자신이 작업을 만드는 과정을 안내합니다. 먼저 참조 사진을 사용하여 대략적으로 요소 배열을 작성한 다음 위에 붓기 레이어를 적용하여 최종 작품을 만듭니다.
Intro
This artwork was created for a Tiger Translate event in Thailand, an exhibition and concert organised by the beer brand to showcase the work of up-and-coming musical and visual artists. It was painted by Ratinan Thaijareorn – aka Ise – a Thai painter whose art draws on fine art and fashion, as well as symbolism.See also:86 Best Photoshop tutorialsIse is an artist pushing digital painting in innovative new directions, inspired by a range of creative traditions.In this Photoshop tutorial, she takes you through the process of how she creates her work, first roughly comping the arrangement of elements using reference photos and then applying layers of brushwork above them to produce the final piece.
1 단계
먼저 다양한 소스에서 사진, 사진 또는 이미지를 찾는 것으로 시작합니다. 그런 다음 그들을 찾았 으면 하나의 그림으로 합쳐서 결합 된 모습을 볼 수 있고 구성을 이해할 수 있습니다. 그런 다음이 요소를 사용하여 호랑이의 선 그리기를 만들었습니다.
Step: 1
First, I start by finding pictures, photos or images from a variety of sources. Then once I’ve found them, I roughy merge them into one picture so I can see what they’d look like combined and get a sense of the composition. I then used these elements to create a line drawing of a tiger.
2 단계
일단 내가 스케치를 마쳤 으면, 나는 호랑이의 머리부터 시작하여 그림을 그리기 시작했다. 모든 단계에서, 나는 실제 호랑이의 사진과 비교하여 내가 그것의 빈약 한 표현을 만들지 않았는지 확인했다.
Step: 2
Once I finished the line sketch, I began the painting process, starting with the tiger’s head. At every stage, I compared it with the photo of a real tiger to make sure I didn’t create a poor representation of it.
3 단계 : 3
그림을 그리기 전에 항상 사용할 브러시를 신중하게 선택합니다. 예를 들어 여기에서는 마른 미디어 브러시 세트를 사용했습니다.이 브러시는 실제 수제 브러시에서 얻을 수있는 것과 매우 유사한 효과를 내기 때문입니다. 나는 오일이나 수채화 물감을 그림처럼 레이어별로 페인트 할 수 있도록 와콤 타블렛을 사용합니다.
Step: 3
Before I begin painting, I always carefully select the right brush to use. For example, here I used the dry media brush set, because these brushes achieve a very similar effect to what you can get from a real, handmade brush. I use a Wacom tablet so that I can paint layer by layer as if I were painting oils or watercolours.
단계 : 4
12 픽셀의 마스터 지름으로 만든 브러쉬 세트를 사용하여 눈, 코, 입으로 호랑이 얼굴을 그렸습니다. 나는 어두운 레이어부터 시작하여 위에 밝은 레이어를 만듭니다.
Step: 4
Using a set of brushes that I made myself at a Master Diameter of 12 pixels, I sketched the tiger’s face with eyes, nose and mouth. I created these starting with dark layers, and building lighter layers on top.
단계 : 5
레이어간에 호랑이 털의 고급 라인을 추가하면 좀 더 사실적으로 보입니다. 흰색 오렌지 색조를 사용하여 더 깊은 색조를 표현했습니다.
Step: 5
Adding a fine line of tiger fur between layers makes it look more realistic. I used a white-orange shade to give it a deeper colour tone.
단계 : 6
일단 내가 호랑이 얼굴을 그리는 것을 끝내면, 다음 단계를 위해 나는 손을 칠하기 위해 계속 전진했다. 베이지 색을 선택하고 손과 손가락의 윤곽을 따라 에어 브러시 도구를 사용하여 음영 그라디언트를 그렸습니다. 이 도구는 밝고 어두운 색상 영역 사이의 색조 그라디언트를보다 매력적인 방법으로 만드는 훌륭한 방법입니다.
Step: 6
Once I finished painting the tiger face, for the next step I moved on to paint the hand. I chose a beige colour and painted a gradient of shades, using the Airbrush tool, following the contours of the hand and fingers. This tool is a great way to create tonal gradients between the light and dark colour areas, in a way that looks more appealing.
7 단계 : 7
여기에서는 나머지 요소에 대한 모든 선을 Photoshop의 연필 도구를 사용하여 스케치 상단에 다시 그립니다. 작업이 끝나면 각 요소의 모양에 맞게 획의 색상을 조정했습니다.
Step: 7
Here, I redrew all the strokes for the rest of the elements, over the top of the sketch using Photoshop’s Pencil tool. When I finished, I adjusted the stroke’s colours to suit how each element should appear.
단계 : 8
나는 여기 에어 브러시를 100 픽셀의 마스터 직경으로 다시 사용하여 더 많은 톤과 볼륨을주는 컬러 스트로크에 그라디언트를 적용했습니다. 색상 조정은 색상 균형 또는 색조 및 채도와 같은 이미지 조정을 사용하여 쉽게 달성 할 수있었습니다.
Step: 8
I used the Airbrush again here – at a Master Diameter of 100 pixels – to apply a gradient to the coloured strokes to give them more tone and volume. Colour adjustments were easy to achieve using image adjustments such as Color Balance or Hue and Saturation.
단계 : 9
라인 아트 요소를 완성하고 나면 페인트 된 각 요소의 기본 레이어에 그림을 그리기 시작했습니다. 필자는 각 객체를 레이어별로 구분하여 그림을 더 쉽게 만들었습니다. 다시 에어 브러시를 사용하여 색조 그라디언트를 만들었습니다.
Step: 9
After I finished creating the line art elements, I began painting a base layer of each of the painted elements. I separated each object layer-by-layer to make painting them easier. Again I used the Airbrush to create tonal gradients.
스텝 : 10
뮤지컬 노트와 같은 추가 요소를 만들기 위해 필자는 별개의 문서를 복사하여 주 구성에 붙여 넣기 전에이를 그린 다음 에어 브러시로 처리했습니다.
Step: 10
To create additional elements such as the musical notes, I drew and airbrushed these in a separate document – before copying and pasting them into the main composition.
단계 : 11
Color Burn 혼합 모드로 새 레이어를 만들고이를 사용하여 밝은 영역과 어두운 영역을 더 추가했습니다. 나는 어둡고 색칠 한 브러시를 사용하여 전체 구도의 색 구성표와 일치하는 그림자를 추가했습니다. 이러한 효과가 별도의 레이어에 있으므로 효과가 너무 강한 경우 Photoshop의 표준 도구 (이미지> 조정 또는 조정 패널 사용)를 사용하여 효과를 수정할 수 있습니다.
Step: 11
I made a new layer with a Color Burn blending mode, and used this to add more highlights and shadows. I used an auburn-coloured brush to add shadows that fitted with the colour scheme of the whole composition. As these are on a separate layer, if the effect is too strong, you can modify it using Photoshop’s standard tools (Image > Adjustments, or through the Adjustments panel).
단계 : 12
새 호랑이가 그려진 무늬를 그렸습니다. 어둠 블렌딩 모드를 사용하여 자켓에 호랑이 옷감 무늬를 만드는 새 레이어로 이미지 위에 끌었습니다.
Step: 12
I painted a new tiger-lined pattern, dragged it on an image as a new layer using the Darken blending mode to create a tiger cloth pattern on the jacket.
단계 : 13
반짝이는 하이라이트를 만들기 위해 흰색 브러시를 사용하여 새 레이어에 페인트 한 다음이 레이어에 Gaussian Blur 필터를 적용하여 더욱 사실적인 것처럼 보였습니다.
Step: 13
To create shiny highlights, I used a white brush to paint them on a new layer, and then applied the Gaussian Blur filter to this layer to make it seem more realistic.
스텝 : 14
더 많은 하이라이트와 그림자를 추가하여 컴포지션을 향상시키고, 가장 낮은 레이어 (또는 복잡한 레이어의 경우 레이어에 밝은 흐림 효과를 적용 할 수 있습니다. 여기에서는 가우시안 흐림 필터를 사용하여 행성과 다이아몬드를 눈에 잘 띄지 않게 만듭니다.
Step: 14
You can often further enhance compositions by adding more highlights and shadows, and apply a light blur to the lowest layer (or layers, for more complex pieces. Here, I used a Gaussian Blur filter to make the planets and diamond appear less prominent.
스텝 : 15
유형에 대한 표현은 고객이 선택했습니다. 이를위한 올바른 글꼴 찾기는 시행 착오의 문제였습니다. 마지막 단계는 고객의 로고를 추가하는 것이 었습니다.
Step: 15
The wording for the type was chosen by the client. Finding the right font for this was a matter of trial and error. The final stage was to add the client’s logo.
소개
이 작품은 태국에서 타이거 번역 이벤트를 위해 제작되었으며, 맥주 브랜드가 주최 한 박람회 및 콘서트에서 유망한 뮤지컬 및 비주얼 아티스트의 작품을 선보입니다. 그것은 또한 Ratinan Thaijareorn, 일명 이세 (Ise) - 태국 미술가로서 미술과 미술, 그리고 상징주의를 그려 냈습니다. 또한보십시오 : 최고의 포토샵 자습서 86 디지털 포토 그래퍼는 혁신적인 새로운 방향으로 예술가를 끌어 들였습니다. 이 포토샵 튜토리얼에서 그녀는 자신이 작업을 만드는 과정을 안내합니다. 먼저 참조 사진을 사용하여 대략적으로 요소 배열을 작성한 다음 위에 붓기 레이어를 적용하여 최종 작품을 만듭니다.
Intro
This artwork was created for a Tiger Translate event in Thailand, an exhibition and concert organised by the beer brand to showcase the work of up-and-coming musical and visual artists. It was painted by Ratinan Thaijareorn – aka Ise – a Thai painter whose art draws on fine art and fashion, as well as symbolism.See also:86 Best Photoshop tutorialsIse is an artist pushing digital painting in innovative new directions, inspired by a range of creative traditions.In this Photoshop tutorial, she takes you through the process of how she creates her work, first roughly comping the arrangement of elements using reference photos and then applying layers of brushwork above them to produce the final piece.
1 단계
먼저 다양한 소스에서 사진, 사진 또는 이미지를 찾는 것으로 시작합니다. 그런 다음 그들을 찾았 으면 하나의 그림으로 합쳐서 결합 된 모습을 볼 수 있고 구성을 이해할 수 있습니다. 그런 다음이 요소를 사용하여 호랑이의 선 그리기를 만들었습니다.
Step: 1
First, I start by finding pictures, photos or images from a variety of sources. Then once I’ve found them, I roughy merge them into one picture so I can see what they’d look like combined and get a sense of the composition. I then used these elements to create a line drawing of a tiger.
2 단계
일단 내가 스케치를 마쳤 으면, 나는 호랑이의 머리부터 시작하여 그림을 그리기 시작했다. 모든 단계에서, 나는 실제 호랑이의 사진과 비교하여 내가 그것의 빈약 한 표현을 만들지 않았는지 확인했다.
Step: 2
Once I finished the line sketch, I began the painting process, starting with the tiger’s head. At every stage, I compared it with the photo of a real tiger to make sure I didn’t create a poor representation of it.
3 단계 : 3
그림을 그리기 전에 항상 사용할 브러시를 신중하게 선택합니다. 예를 들어 여기에서는 마른 미디어 브러시 세트를 사용했습니다.이 브러시는 실제 수제 브러시에서 얻을 수있는 것과 매우 유사한 효과를 내기 때문입니다. 나는 오일이나 수채화 물감을 그림처럼 레이어별로 페인트 할 수 있도록 와콤 타블렛을 사용합니다.
Step: 3
Before I begin painting, I always carefully select the right brush to use. For example, here I used the dry media brush set, because these brushes achieve a very similar effect to what you can get from a real, handmade brush. I use a Wacom tablet so that I can paint layer by layer as if I were painting oils or watercolours.
단계 : 4
12 픽셀의 마스터 지름으로 만든 브러쉬 세트를 사용하여 눈, 코, 입으로 호랑이 얼굴을 그렸습니다. 나는 어두운 레이어부터 시작하여 위에 밝은 레이어를 만듭니다.
Step: 4
Using a set of brushes that I made myself at a Master Diameter of 12 pixels, I sketched the tiger’s face with eyes, nose and mouth. I created these starting with dark layers, and building lighter layers on top.
단계 : 5
레이어간에 호랑이 털의 고급 라인을 추가하면 좀 더 사실적으로 보입니다. 흰색 오렌지 색조를 사용하여 더 깊은 색조를 표현했습니다.
Step: 5
Adding a fine line of tiger fur between layers makes it look more realistic. I used a white-orange shade to give it a deeper colour tone.
단계 : 6
일단 내가 호랑이 얼굴을 그리는 것을 끝내면, 다음 단계를 위해 나는 손을 칠하기 위해 계속 전진했다. 베이지 색을 선택하고 손과 손가락의 윤곽을 따라 에어 브러시 도구를 사용하여 음영 그라디언트를 그렸습니다. 이 도구는 밝고 어두운 색상 영역 사이의 색조 그라디언트를보다 매력적인 방법으로 만드는 훌륭한 방법입니다.
Step: 6
Once I finished painting the tiger face, for the next step I moved on to paint the hand. I chose a beige colour and painted a gradient of shades, using the Airbrush tool, following the contours of the hand and fingers. This tool is a great way to create tonal gradients between the light and dark colour areas, in a way that looks more appealing.
7 단계 : 7
여기에서는 나머지 요소에 대한 모든 선을 Photoshop의 연필 도구를 사용하여 스케치 상단에 다시 그립니다. 작업이 끝나면 각 요소의 모양에 맞게 획의 색상을 조정했습니다.
Step: 7
Here, I redrew all the strokes for the rest of the elements, over the top of the sketch using Photoshop’s Pencil tool. When I finished, I adjusted the stroke’s colours to suit how each element should appear.
단계 : 8
나는 여기 에어 브러시를 100 픽셀의 마스터 직경으로 다시 사용하여 더 많은 톤과 볼륨을주는 컬러 스트로크에 그라디언트를 적용했습니다. 색상 조정은 색상 균형 또는 색조 및 채도와 같은 이미지 조정을 사용하여 쉽게 달성 할 수있었습니다.
Step: 8
I used the Airbrush again here – at a Master Diameter of 100 pixels – to apply a gradient to the coloured strokes to give them more tone and volume. Colour adjustments were easy to achieve using image adjustments such as Color Balance or Hue and Saturation.
단계 : 9
라인 아트 요소를 완성하고 나면 페인트 된 각 요소의 기본 레이어에 그림을 그리기 시작했습니다. 필자는 각 객체를 레이어별로 구분하여 그림을 더 쉽게 만들었습니다. 다시 에어 브러시를 사용하여 색조 그라디언트를 만들었습니다.
Step: 9
After I finished creating the line art elements, I began painting a base layer of each of the painted elements. I separated each object layer-by-layer to make painting them easier. Again I used the Airbrush to create tonal gradients.
스텝 : 10
뮤지컬 노트와 같은 추가 요소를 만들기 위해 필자는 별개의 문서를 복사하여 주 구성에 붙여 넣기 전에이를 그린 다음 에어 브러시로 처리했습니다.
Step: 10
To create additional elements such as the musical notes, I drew and airbrushed these in a separate document – before copying and pasting them into the main composition.
단계 : 11
Color Burn 혼합 모드로 새 레이어를 만들고이를 사용하여 밝은 영역과 어두운 영역을 더 추가했습니다. 나는 어둡고 색칠 한 브러시를 사용하여 전체 구도의 색 구성표와 일치하는 그림자를 추가했습니다. 이러한 효과가 별도의 레이어에 있으므로 효과가 너무 강한 경우 Photoshop의 표준 도구 (이미지> 조정 또는 조정 패널 사용)를 사용하여 효과를 수정할 수 있습니다.
Step: 11
I made a new layer with a Color Burn blending mode, and used this to add more highlights and shadows. I used an auburn-coloured brush to add shadows that fitted with the colour scheme of the whole composition. As these are on a separate layer, if the effect is too strong, you can modify it using Photoshop’s standard tools (Image > Adjustments, or through the Adjustments panel).
단계 : 12
새 호랑이가 그려진 무늬를 그렸습니다. 어둠 블렌딩 모드를 사용하여 자켓에 호랑이 옷감 무늬를 만드는 새 레이어로 이미지 위에 끌었습니다.
Step: 12
I painted a new tiger-lined pattern, dragged it on an image as a new layer using the Darken blending mode to create a tiger cloth pattern on the jacket.
단계 : 13
반짝이는 하이라이트를 만들기 위해 흰색 브러시를 사용하여 새 레이어에 페인트 한 다음이 레이어에 Gaussian Blur 필터를 적용하여 더욱 사실적인 것처럼 보였습니다.
Step: 13
To create shiny highlights, I used a white brush to paint them on a new layer, and then applied the Gaussian Blur filter to this layer to make it seem more realistic.
스텝 : 14
더 많은 하이라이트와 그림자를 추가하여 컴포지션을 향상시키고, 가장 낮은 레이어 (또는 복잡한 레이어의 경우 레이어에 밝은 흐림 효과를 적용 할 수 있습니다. 여기에서는 가우시안 흐림 필터를 사용하여 행성과 다이아몬드를 눈에 잘 띄지 않게 만듭니다.
Step: 14
You can often further enhance compositions by adding more highlights and shadows, and apply a light blur to the lowest layer (or layers, for more complex pieces. Here, I used a Gaussian Blur filter to make the planets and diamond appear less prominent.
스텝 : 15
유형에 대한 표현은 고객이 선택했습니다. 이를위한 올바른 글꼴 찾기는 시행 착오의 문제였습니다. 마지막 단계는 고객의 로고를 추가하는 것이 었습니다.
Step: 15
The wording for the type was chosen by the client. Finding the right font for this was a matter of trial and error. The final stage was to add the client’s logo.
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