본문 바로가기
디자인/무료 디자인 자습서

[포토샵] 섬세한 디지털 컬러 초상화 만들기

by 코코리★ 2018. 5. 17.
728x90
Photoshop tutorial: Digitally colour a delicate, beautiful portrait in Photoshop


소개
Emma Leonard의 초상화 작품은 단순히 아름답습니다. 그녀의 라인 워크와 질감은 대부분 연필로 선택되었으며, 포토샵은 색상과 미묘한 조명 효과를 더해 작업의 중심에 부드러운 여성 성을 이끌어 냈습니다. 또한 : 86 Best Photoshop tutorials Here Emma take 그녀의 창의적인 과정의 디지털 부분을 통해. 신중하게 렌더링 된 그림을 시작으로, 레이어 곱하기, 불투명도 변경 및 제한된 팔레트에서 수채화의 견본을 추가하는 등의 간단한 기법을 사용하여 부드럽고 미묘한 일러스트를 완성하는 방법을 자세히 설명합니다 .9 시간 (7 시간 그리기, Photoshop에서 2 시간) 도구 및 재료 연필, 수채화, 일러스트 보드, Photoshop CS5 이상

Intro
Emma Leonard’s portrait artworks are simply beautiful. Her linework and texture is largely hand-drawn using a selection of pencils, with Photoshop used to add colour and subtle lighting effects that help bring out the soft femininity at the heart of much of her work.See also:86 Best Photoshop tutorialsHere Emma takes you through the digital part of her creative process. Starting with a carefully rendered drawing, she details how she colours it by employing simple techniques such as multiplying layers, altering opacities and adding swatches of watercolour in a restricted palette to achieve a soft and ethereal illustration.Time to complete9 hours (7 hours drawing, 2 hours in Photoshop)Tools & MaterialsPencils, watercolours, illustration board, Photoshop CS5 or later


1 단계
A4 그림 보드에 그림을 그려 넣고 조심스럽게 5H, 2H, H, HB, B 및 2B 연필과 니딩 지우개로 그림을 그립니다. 나는 드로잉이 매우 정확하므로 드로잉 결과에 만족할 때까지 신중하게 레이어를 만듭니다.

Step 1
I start by drawing my composition on an A4 illustration board and carefully render it in very sharp 5H, 2H, H, HB, B and 2B pencils, and a kneadable eraser. I like my drawings to be very precise, so I carefully build up the layers until I’m happy with the result.


2 단계
그런 다음 완료된 드로잉을 Photoshop으로 스캔하고 레벨 및 밝기 / 대비 조정을 적용합니다. 완성 된 일러스트레이션은 원본 그림과 매우 비슷한 부드러운 질감을 원합니다. 따라서 이러한 도구를 사용하여 스캔 과정에서 발생하는 색상이나 질감의 변화를 제거하는 것만 큼 문제가됩니다. 또한 용지의 불완전 함을 제거합니다. 스캐너에 의해 픽업되었지만, 렌더링하는 동안 나는 매우 정확하지만, 대개 최소한의 변경 만하면됩니다.

Step 2
I then scan the completeddrawing into Photoshop, andapply Levels and Brightness/Contrast adjustments. I want the finished illustration to have a soft texture much like the original drawing, so it’s just a matter of using those tools to remove any change in colour or texture caused by the scanning process.I also remove any imperfections in the paper that have been picked up by the scanner, though as I’m so precise while rendering, I usually only need to make very minimal changes.


3 단계
다음으로 연필 드로잉 레이어 아래에 단색 배경색을 추가하여 드로잉의 혼합 모드를 선형 레코딩으로 변경합니다. 배경의 색과 동일한 색조를 기반으로 한 매우 미묘한 비네트 효과를 프레임의 가장자리에 추가하여 얼굴에주의를 환기시킵니다.

Step 3
Next, I add a solid background colour underneath the pencil drawing layer, changing the drawing’s blending mode to Linear Burn. I add a very subtle vignette effect – based on the same tone as the background colour – around the edges of the frame, to draw attention to her face.


4 단계
가이드를 사용하여 나머지 작품을 배치합니다. 균형 잡힌 역동적 인 작품을 만들기 위해 작품에서 서클을 사용하고 홀수 개의 요소를 선호합니다.

Step 4
Using guides, I map out the rest of my composition. I use circles in my work to make balanced, dynamic compositions and I prefer to have an odd number of elements.


5 단계
연필로 그리는 레이어와 배경 사이의 별도 레이어에 색상, 즉 눈, 리본, 딱정벌레 및 원을 차단합니다. 저는 부드러운 색조의 3-5 가지 색상의 제한된 팔레트, 특히 핑크색과 얼음이 많은 옅은 블루스를 사용하여 작품을 여성적이고 섬세하게 만듭니다.

Step 5
I block in the colour – here for the eyes, ribbon, beetle, and circles – on separate layers in-between the pencil drawing layers and the background. I like working with a restricted palette of three to five colours, usually in soft tones: especially pink, and icy, pale blues to make the piece feminine and delicate.


6 단계
이제 색상 요소 위로 돌아가서 레이어를 복제하고 Multiply 혼합 모드를 적용하여 깊이를 추가합니다. 그런 다음, 매우 부드럽고 낮은 불투명도의 지우개를 사용하여 하이라이트를 꺼냅니다. 여기에는 딱정벌레 뒤쪽과 리본 부분이 있습니다. 또한 뺨 위에 더 어두운 핑크색 층을 추가하여 더 많은 인형을 보게했습니다. 그녀의 머리카락 위에 흰색의 불투명도가 낮은 흰색 레이어가 있습니다.

Step 6
Now I go back over the coloured elements, and add depth by duplicating layers and applying a Multiply blending mode to them. Then, using the eraser on a very soft, low opacity, I pull out the highlights – here on the back of the beetle and parts of the ribbon.I also added a darker layer of pink over her cheeks, to make her look more doll-like and a low-opacity layer of white over her hair.


7 단계
나는 그녀의 입술에이 기법을 반복했다. 뺨처럼 같은 색조의 여러 가지 레이어를 사용하여 얼룩진 모습을 보였다.

Step 7
I repeated this technique for her lips, using several different layers in the same tone of pink as the cheeks, to give them a stained look.


8 단계
끝내기 위해 입술의 불투명도를 되찾아 초점을 줄이고 더 낮은 깊이와 약간의 질감을주기 위해 아래쪽 원 아래에 수채화 물감 페인트를 추가했습니다.

Step 8
To finish off, I pulled back the opacity on the lips, to make them less of a focal point and add a swatch of scanned watercolour paint underneath the bottom circle, to give it more depth and a little texture.


단계 : 9
Emma의 작품 중 몇 가지가이 기술을 사용하여 여러분에게 영감을 불어 넣었습니다. 이것은 그웬 돌린 (Gwendolynne)이라고 불린다.

Step: 9
Here a few more of Emma's artworks created using this technique to inspire you. This is calledGwendolynne.


스텝 : 10
이것은 Headlinesmagazine을 위해 만들어졌습니다.

Step: 10
This was created forHeadlinesmagazine.


단계 : 11
이미지 : 보존

Step: 11
Image:Keepsake


단계 : 12
이미지 : 마법을 만들기 위해

Step: 12
Image:To Make The Magic Come


728x90

댓글