본문 바로가기
디자인/디자인 이야기

브랜딩 일러스트 인터랙션 디자인 및 애니메이션 패턴

by 코코리★ 2019. 12. 5.
728x90

 

 

 

브랜딩 일러스트를 활용한 커뮤니케이션 제작

 

브랜드 스타일을 정착 시키고, 확장하고, 변형하기 위한 

인터랙션 디자인 및 애니메이션 행동 패턴 정의

 

 

 

 

 

 

내면의 모습

  • 주의, 망설임 및 자기 보존 감각을 나타냄
  • 행동 할 자신감이있다
  • 다양한 내부 상태와 의도를 나타내는 가변 동작
  • 신경질
  • 신기하거나 다른 행동으로 놀라움을 나타내며, 놀랍거나 예상치 못한 결과를 낳습니다.
  • 불필요 해 보인다
  • 친밀감, 따뜻함, 놀라움 등을 만듭니다.
  • 성격을 나타냄
  • 동기 성과 발산의 조합
  • 행동에 대한 의심, 망설임 또는 불확실성
성공적으로 생생한 행동 특성
  • 추상 얼굴 표정
  • 다차원, 복잡성, 표현력을 갖춘 모션
  • 친숙하거나 이해할 수있는 물리학
  • 사용자의 상상력을위한 공간을 확보
  • 리듬 및 / 또는 음악
  • 행동으로 보이는 조직과 안무
  • 대비, 병치 및 반복 – 동작에 적용될 때 일반적인 설계 기법이 작동
  • 의미, 의도가있는것 같습니다
대화창 만들기
  • 주의를 기울이고,주의를 기울이고,주의를 기울입니다.
  • 사용자와 역할 수행
  • 상호 작용에 초대하다
  • 호기심의 표시
기타
  • 유기적 형태가 도움이되는 것
  • 텍스처와 햅틱은 컨텍스트를 만드는 데 흥미로운 역할을합니다.
  • 여러 객체의 사회적 및 / 또는 그룹 행동은 삶의 감각을 만듭니다
  • 문자 그대로 또는 구체적으로 사용자의 상상력을위한 공간을 떠나지 않아야합니다.
  • 시스템 주변의 허구는“불신의 정지”와 상상력을위한 더 많은 공간을 만듭니다

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Appearance of inner life

  • exhibits caution, hesitation and a sense of self-preservation
  • has confidence to act
  • has variable behavior, which indicates different internal states and intentions
  • nervousness
  • exhibits surprise with a flinch or other behavior, generates the surprising or unexpected
  • seems needy
  • creates intimacy, warmth, surprise, etc.
  • exhibits personality
  • combination of synchronicity and divergence
  • some doubt, hesitation, or uncertainty in behavior
Lifelike behavioral characteristics that were succesful
  • abstracted facial expressions
  • motion with multiple dimensions, complexity, expressiveness
  • familiar or understandable physics in motion
  • leaving space for user’s imagination to fill in gaps
  • rhythm and/or musicality
  • seeming organization and choreography to actions
  • contrast, juxtaposition & repetition – i.e. the usual design techniques work when applied to behavior
  • seems to have meaning, intention
Creation of a dialog
  • wants attention, responds to attention, gives attention
  • playing roles with user
  • makes an invitation to interaction
  • display of curiosity

 

Others

  • organic forms seem to help
  • texture and haptics play interesting roles in creating context
  • social and/or group action of multiple objects creates sense of life
  • not to literal or specific to leave room for the user’s imagination
  • fictions around system create more space for “suspension of disbelief” and imagination
728x90

댓글