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Adobe Illustrator tutorial: Cute character art techniques
소개
Meni Tzima는 모두 귀여운 것을 알고 있습니다. 그리고 무서운. 그녀는 2003 년부터 그녀의 가상 유필 랜드에서 괴상한, 종종 이상한 캐릭터를 만드는 것을 전문으로하고 있으며, 그녀의 작품에 생명을 불어 넣기위한 다양한 기술을 적용합니다. 그녀는 어린이 책, 옷 및 제품을위한 예술 작품을 만들었으며, 캐릭터는 점차 회사 업무의 집을 찾고 있습니다.이 마스터 클래스의 경우 Meni는 처음 스케치에서 Adobe Illustrator 로의 작업까지 위의 캐릭터를 어떻게 만들어 냈는지 보여줍니다. 초기 스케치는 함께 작업 할 수있는 다운로드 파일로 포함되어 있습니다. 이 마스터 클래스는 다양한 스트로크 테크닉의 힘을 탐구하는 벡터 아트 기술을 사용합니다. Meni는 캐릭터 디자인 작업을 할 때 재미를 느끼는 것이 중요하다고 말합니다. 소프트웨어 어도비 포토샵 CS2 이상, 어도비 일러스트 레이터 CS2 이상, 3 시간
Intro
Meni Tzima knows all about cute. And scary. She has specialised in crafting cutesy, often strange characters from her virtual Yupyland haunt since 2003 – and deploys a range of techniques to breathe life into her creations. She has created art for children’s books, clothes and products – and her characters are increasingly finding a home in corporate work.For this masterclass, Meni reveals how she created the character above from initial sketch through to working in Adobe Illustrator. The initial sketch is included as a download for you to work along with. The masterclass draws on vector art skills, exploring the power of various stroke techniques.As Meni says, the point is to have fun when working and continue to experiment in character design.SoftwareAdobe Photoshop CS2 or later, Adobe Illustrator CS2 or laterTime to complete2 - 3 hours
1 단계
먼저 문자를 스케치합니다. 연필을 잡고 재미있게 보내십시오. 상상 한 캐릭터를 종이에 뽑아 내고 거친 스케치를 만들기 시작하십시오. 우리의 성격은 아마 우리가 결과에 만족하기 전에 여러 번 스케치 될 것입니다. 실험을 두려워하지 말고 스케치 북을 망쳐 놓으십시오. 지저분한 스케치북은 빈 것보다 낫습니다. 물론 연습은 완벽합니다!
Step 1
First, we’re going to sketch the character. Grab your pencils and have some fun. Try to bring out on paper the character that you imagined and start producing the rough sketches. Our character will probably be sketched several times before we’re satisfied with the result. Don’t be afraid to experiment and mess up with your sketchbook, a messy sketchbook is better than an empty one, and of course, practice makes perfect!
2 단계
이것은 우리가 작업 할 캐릭터의 최종 스케치입니다. 이 파일의 복사본은 프로젝트 파일 인 calledsketch.jpg에 포함되어 있습니다. 이미지를 스캔하기 전에 최종 스케치를 깨끗하게 유지하는 것이 중요하므로 나중에 Illustrator에서 쉽게 추적 할 수 있습니다. 라이트 박스를 사용하여 새 용지의 이미지를 추적하거나 트레이싱 페이퍼를 사용할 수 있습니다. 스케치가 전송되면 필요에 따라 스케치를 개선하십시오.
Step 2
This is the final sketch of the character that we’ll be working on. A copy of it is included in the project files, calledsketch.jpg. Before scanning the image, it is important to keep the final sketch clean, so later we can easily trace it in Illustrator. You can use a light box to trace the image on a new piece of paper, or use a tracing paper. When the sketch is transferred, improve the sketch where needed.
3 단계
Adobe Photoshop을 통해 이미지를 스캔하십시오. 고해상도 (300dpi)로 스캔하는 것이 좋으므로 작은 세부 사항을 더 쉽게 추적 할 수 있습니다. 파일 크기를 줄이려면 스캐너 설정에서 그레이 스케일 색상 모드를 선택하십시오. 완료되면 이미지를 JPEG 파일로 저장하고 JPEG 이미지 옵션에서 최대 품질 12를 선택하십시오. 필요한 경우 이미지의 대비를 높이려면 이미지> 조정> 밝기 / 대비를 선택하십시오.
Step 3
Scan the image through Adobe Photoshop. It is recommended you scan it in high resolution (300dpi), so it will be easier to trace small details. In order to have a smaller file size, select greyscale colour mode in the scanner settings. When finished, save the image as a JPEG file, and select Maximum quality of 12 in the JPEG image options. SelectImage > Adjustments > Brightness/Contrastto increase the image’s contrast if needed.
4 단계
Adobe Illustrator에서 파일 선택> 새로 만들기 또는 Ctrl / Cmd +로 새 문서를 만들고 이름을 지정하고 A4 크기, 세로 방향을 선택합니다. 인쇄용으로 CMYK 색상 모드를 선택합니다. 파일을 선택하고 문서에 sketch.jpg 파일을 놓습니다.
Step 4
In Adobe Illustrator, SelectFile > New or Ctrl/Cmd + Nand create a new document, name it, and select A4 size, portrait orientation. For printing purposes, we will select the CMYK colour mode. SelectFile > Placeand place thesketch.jpgfile in the document.
5 단계
[레이어] 패널에서 확장 된 옵션에서 레이어 유형을 [템플릿]으로 변경합니다. '템플릿'레이어의 이름을 지정합니다. 새 레이어를 만듭니다. 이것은 우리가 작업을 시작할 레이어입니다. 완전한 제어권을 얻으려면 아트웍을 레이어별로 분리하십시오. 레이어의 이름을 지정하는 것은 매우 중요하며 많은 레이어가있는 복잡한 프로젝트에서 작업 할 때 정말 도움이된다는 것을 잊지 마십시오.
Step 5
In the Layers panel, change the layer type to Template in the expanded options. Name the layer ‘Template’. Create a new layer. This is the layer we’ll start working on. In order to have the full control, try to separate your artwork in layers. Don’t forget, it’s very important to name the layers, and it really helps when you are working in complex projects with lots of layers.
6 단계
도구 패널에서 펜 도구를 사용하여 이미지 추적을 시작합니다. 베 지어 곡선은 새로운 Illustrator 사용자가 제어하기 어려울 수도 있지만 실제로 익숙해지는 것은 실습의 문제입니다. 필요한 경우에만 앵커 포인트를 추가하고 가능하면 앵커 포인트를 적게 사용하십시오. 당신의 곡선은 더 좋은 형태와 조화를 갖습니다.
Step 6
Using the Pen Tool from the tools panel, start tracing the image. The bézier curves may seem difficult to control for new Illustrator users, but it is just a matter of practice to get used to them. Try to add anchor points only where needed, and use as few of them as possible. Your curves will have better form and harmony.
7 단계
우리 캐릭터가 들고있는 펜은 대칭 객체이므로 전체 객체를 설계 할 필요가 없습니다. 도구 패널의 펜 도구를 사용하여 도구 패널의 절반을 디자인하십시오. 두 도형을 모두 선택하고 Alt + Option + Shift를 누른 채로 왼쪽으로 끌 어서 도형을 복제하십시오. SelectObject> Transform> Reflect> Vertical Axis.Jain 두 개의 열린 끝점을 선택하고 Object> Path> Join 또는 Ctrl / Cmd + J.를 클릭하여 패스를 만듭니다.
Step 7
The pen our character is holding is a symmetrical object, so we don’t have to design the whole object. Using the Pen tool from the tools panel, design half of it. Duplicate the shapes by selecting both shapes and pressingAlt/Option + Shiftand drag to the left. SelectObject > Transform > Reflect > Vertical Axis.Join the paths by selecting two open-ended points and clickingObject > Path > Join or Ctrl/Cmd + J.
8 단계
마우스로 제어하기는 어렵지만 Wacom 태블릿과 펜은 도구 패널의 연필 도구를 사용할 때 매우 유용 할 수 있습니다.이 도구를 사용하여 자유형 경로를 그립니다. 연필 도구 옆에있는 연필 도구 펼쳐진 팔레트의 부드러운 도구를 사용하여 흔들린 경로를 부드럽게 만듭니다.
Step 8
Although difficult to control with a mouse, a Wacom tablet and pen can be extremely useful when using the Pencil tool from the tools panel.Use this tool to draw freeform paths. Use the Smooth tool from the Pencil’s tool expanded palette next to the Pencil tool to smooth any shaky paths.
9 단계
캐릭터를 계속 추적하면서 그 동안 색상을 사용하는 것이 유용합니다. 올바른 색상 조합을 사용하는 것에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 색상을 지정하면 필요할 때 모양을 확인하고 향상시킬 수 있습니다. 견본 패널에서 기본 색상 조합을 빠르게 찾을 수 있습니다.
Step 9
As we continue tracing the character, it’s useful in the meantime to start using colour. We don’t need to worry about using the right colour combination yet, colouring will help us check and possibly improve the shapes where needed. Basic colour combinations can quickly be found in the Swatches panel.
10 단계
이것은 쉽게 마음을 그리는 방법입니다. 타원 도구를 사용하여 두 개의 원을 그려서 수직 정렬 센터 버튼을 누릅니다. 두 원을 모두 선택하고 패스 파인더 팔레트에서 모양 영역에 추가를 누른 다음 확장 버튼을 누릅니다. 직접 선택 도구를 사용하여 가운데 점을 아래로 드래그 한 다음 고정 앵커 포인트 변환 도구를 사용하여 점을 클릭합니다. 앵커 포인트 삭제 도구를 사용하여 아래쪽 오른쪽 및 왼쪽 앵커 포인트를 삭제 한 다음 Shift 키를 누른 채 방향 선을 아래로 드래그합니다.
Step 10
This is an easy way to draw a heart: Using the Ellipse tool, draw two circles and press the Vertical Align Center button. Select both circles, press Add To Shape Area on the Pathfinder palette, and then press the Expand button.Using the Direct Selection tool, drag down the middle point, then click on the point using the Convert Anchor Point Tool. Using the Delete Anchor Point tool, delete the bottom right and left anchor points and then pressShiftand drag down the direction lines.
11 단계
캐릭터를 추적 한 후에, 캐릭터는 좀 더 균형 잡힌 모습을보기 위해 약간의 미세 조정이 필요합니다. 좋은 생각은 짧은 휴식을 취하고 잠시 동안 우리의 성격을 잊는 것입니다. 우리가 돌아올 때, 우리는 결함을 즉시 보게 될 것입니다. 휴식을위한 시간이 없다면, 우리의 두뇌가 이미지로부터 거리를 두게하는 좋은 방법은 단순히 캐릭터를 뒤집는 것입니다. 선택> 모두 또는 Ctrl / Cmd + A를 누른 다음 객체> 변형> 반사> 수직 축을 누릅니다.
Step 11
After tracing the character, our character needs some slight refinements in order to look more balanced. A good idea is to take a short break and forget about our character for a while. When we return, we’ll see the flaws immediately.When there is no time for a break, a good way to force our brain to take a distance from the image is to simply flip the character. PressSelect > All or Ctrl/Cmd + Aand thenObject > Transform > Reflect > Vertical Axis.
12 단계
우리가 뇌졸중에 대한 작업을 시작할 때 우리의 성격이 더 흥미로워지기 시작합니다. 동일한 획 두께를 사용하면 이미지가 다소 평평 해집니다. 획 패널에서 다양한 획 두께와 조정을 시험해보십시오.
Step 12
Our character starts looking more interesting when we start working on the strokes. Using the same stroke weight everywhere makes an image look rather flat. In the Strokes panels, experiment with the various stroke weights and adjustments.
13 단계
Adobe Illustrator에는 Pantone 및 다양한 테마 라이브러리와 같은 잉크 라이브러리를 포함하여 미리 설정된 색상의 많은 Swatch 라이브러리가 있습니다. 매우 유용한 주제 견본 라이브러리는 Skintones 라이브러리입니다 .SelectWindow> 견본 라이브러리> Skintones는 사용하려는 색상에 가능한 한 가깝게 스킨의 색상을 선택합니다. 스킨 톤과 같은 테마 스와치 라이브러리에는 사용할 정확한 색상이 항상 포함되어 있지는 않지만 기본 색상으로 잘 작동하고 색상 패널에서 색상 보정을 수행합니다.
Step 13
In Adobe Illustrator, there are many Swatch libraries of preset colours, including ink libraries such as Pantone and various thematic libraries. A very useful thematic Swatch library is the Skintones library.SelectWindow > Swatch Libraries > Skintonesand then pick a colour for the skin as close as possible to the colour you’d like to use. Thematic Swatch libraries such as skintones may not always include the exact colours that we need to use, but they work great as base colours and then, in the Colour panel, make any colour corrections.
Stepp 14
캐릭터에 사용할 기본 색상을 결정하기 전에 실험하십시오. 이 트릭은 캐릭터의 사본을 여러 개 만들고 다양한 색상 조합을 시도하는 것입니다. 선호하는 색상 버전을 선택하십시오. 그러나 마음이 바뀌면 다른 버전을 새 레이어에 유지하는 것이 좋습니다.
Stepp 14
Experiment before deciding which base colours to use for your character. The trick here is to make multiple copies of the character and try out various colour combinations. Pick the colour version that you prefer, but it is advised to keep the other versions in a new layer, in case you change your mind.
15 단계
이미지의 광원 위치를 결정하고 그림자와 하이라이트를 추가하십시오. 이 단계에서 캐릭터에 대한 작업에 시간을 할애하고 항상 개선의 여지가 있음을 명심하십시오. 확대 / 축소 도구를 사용하거나 Ctrl / Cmd + +를 눌러 모든 이미지 요소가 제자리에 있는지 확인하십시오. 캐릭터에게 재미있는 세부 사항을 추가하는 것을 고려하십시오.
Step 15
Decide the position of the image’s light source and start adding shadows and highlights. Spend time working on your character at this stage, and keep in mind that there is always room for improvement. Using the Zoom tool or pressingCtrl/Cmd + +, look closely to make sure all image elements are in place. Consider adding fun details to your character.
소개
Meni Tzima는 모두 귀여운 것을 알고 있습니다. 그리고 무서운. 그녀는 2003 년부터 그녀의 가상 유필 랜드에서 괴상한, 종종 이상한 캐릭터를 만드는 것을 전문으로하고 있으며, 그녀의 작품에 생명을 불어 넣기위한 다양한 기술을 적용합니다. 그녀는 어린이 책, 옷 및 제품을위한 예술 작품을 만들었으며, 캐릭터는 점차 회사 업무의 집을 찾고 있습니다.이 마스터 클래스의 경우 Meni는 처음 스케치에서 Adobe Illustrator 로의 작업까지 위의 캐릭터를 어떻게 만들어 냈는지 보여줍니다. 초기 스케치는 함께 작업 할 수있는 다운로드 파일로 포함되어 있습니다. 이 마스터 클래스는 다양한 스트로크 테크닉의 힘을 탐구하는 벡터 아트 기술을 사용합니다. Meni는 캐릭터 디자인 작업을 할 때 재미를 느끼는 것이 중요하다고 말합니다. 소프트웨어 어도비 포토샵 CS2 이상, 어도비 일러스트 레이터 CS2 이상, 3 시간
Intro
Meni Tzima knows all about cute. And scary. She has specialised in crafting cutesy, often strange characters from her virtual Yupyland haunt since 2003 – and deploys a range of techniques to breathe life into her creations. She has created art for children’s books, clothes and products – and her characters are increasingly finding a home in corporate work.For this masterclass, Meni reveals how she created the character above from initial sketch through to working in Adobe Illustrator. The initial sketch is included as a download for you to work along with. The masterclass draws on vector art skills, exploring the power of various stroke techniques.As Meni says, the point is to have fun when working and continue to experiment in character design.SoftwareAdobe Photoshop CS2 or later, Adobe Illustrator CS2 or laterTime to complete2 - 3 hours
1 단계
먼저 문자를 스케치합니다. 연필을 잡고 재미있게 보내십시오. 상상 한 캐릭터를 종이에 뽑아 내고 거친 스케치를 만들기 시작하십시오. 우리의 성격은 아마 우리가 결과에 만족하기 전에 여러 번 스케치 될 것입니다. 실험을 두려워하지 말고 스케치 북을 망쳐 놓으십시오. 지저분한 스케치북은 빈 것보다 낫습니다. 물론 연습은 완벽합니다!
Step 1
First, we’re going to sketch the character. Grab your pencils and have some fun. Try to bring out on paper the character that you imagined and start producing the rough sketches. Our character will probably be sketched several times before we’re satisfied with the result. Don’t be afraid to experiment and mess up with your sketchbook, a messy sketchbook is better than an empty one, and of course, practice makes perfect!
2 단계
이것은 우리가 작업 할 캐릭터의 최종 스케치입니다. 이 파일의 복사본은 프로젝트 파일 인 calledsketch.jpg에 포함되어 있습니다. 이미지를 스캔하기 전에 최종 스케치를 깨끗하게 유지하는 것이 중요하므로 나중에 Illustrator에서 쉽게 추적 할 수 있습니다. 라이트 박스를 사용하여 새 용지의 이미지를 추적하거나 트레이싱 페이퍼를 사용할 수 있습니다. 스케치가 전송되면 필요에 따라 스케치를 개선하십시오.
Step 2
This is the final sketch of the character that we’ll be working on. A copy of it is included in the project files, calledsketch.jpg. Before scanning the image, it is important to keep the final sketch clean, so later we can easily trace it in Illustrator. You can use a light box to trace the image on a new piece of paper, or use a tracing paper. When the sketch is transferred, improve the sketch where needed.
3 단계
Adobe Photoshop을 통해 이미지를 스캔하십시오. 고해상도 (300dpi)로 스캔하는 것이 좋으므로 작은 세부 사항을 더 쉽게 추적 할 수 있습니다. 파일 크기를 줄이려면 스캐너 설정에서 그레이 스케일 색상 모드를 선택하십시오. 완료되면 이미지를 JPEG 파일로 저장하고 JPEG 이미지 옵션에서 최대 품질 12를 선택하십시오. 필요한 경우 이미지의 대비를 높이려면 이미지> 조정> 밝기 / 대비를 선택하십시오.
Step 3
Scan the image through Adobe Photoshop. It is recommended you scan it in high resolution (300dpi), so it will be easier to trace small details. In order to have a smaller file size, select greyscale colour mode in the scanner settings. When finished, save the image as a JPEG file, and select Maximum quality of 12 in the JPEG image options. SelectImage > Adjustments > Brightness/Contrastto increase the image’s contrast if needed.
4 단계
Adobe Illustrator에서 파일 선택> 새로 만들기 또는 Ctrl / Cmd +로 새 문서를 만들고 이름을 지정하고 A4 크기, 세로 방향을 선택합니다. 인쇄용으로 CMYK 색상 모드를 선택합니다. 파일을 선택하고 문서에 sketch.jpg 파일을 놓습니다.
Step 4
In Adobe Illustrator, SelectFile > New or Ctrl/Cmd + Nand create a new document, name it, and select A4 size, portrait orientation. For printing purposes, we will select the CMYK colour mode. SelectFile > Placeand place thesketch.jpgfile in the document.
5 단계
[레이어] 패널에서 확장 된 옵션에서 레이어 유형을 [템플릿]으로 변경합니다. '템플릿'레이어의 이름을 지정합니다. 새 레이어를 만듭니다. 이것은 우리가 작업을 시작할 레이어입니다. 완전한 제어권을 얻으려면 아트웍을 레이어별로 분리하십시오. 레이어의 이름을 지정하는 것은 매우 중요하며 많은 레이어가있는 복잡한 프로젝트에서 작업 할 때 정말 도움이된다는 것을 잊지 마십시오.
Step 5
In the Layers panel, change the layer type to Template in the expanded options. Name the layer ‘Template’. Create a new layer. This is the layer we’ll start working on. In order to have the full control, try to separate your artwork in layers. Don’t forget, it’s very important to name the layers, and it really helps when you are working in complex projects with lots of layers.
6 단계
도구 패널에서 펜 도구를 사용하여 이미지 추적을 시작합니다. 베 지어 곡선은 새로운 Illustrator 사용자가 제어하기 어려울 수도 있지만 실제로 익숙해지는 것은 실습의 문제입니다. 필요한 경우에만 앵커 포인트를 추가하고 가능하면 앵커 포인트를 적게 사용하십시오. 당신의 곡선은 더 좋은 형태와 조화를 갖습니다.
Step 6
Using the Pen Tool from the tools panel, start tracing the image. The bézier curves may seem difficult to control for new Illustrator users, but it is just a matter of practice to get used to them. Try to add anchor points only where needed, and use as few of them as possible. Your curves will have better form and harmony.
7 단계
우리 캐릭터가 들고있는 펜은 대칭 객체이므로 전체 객체를 설계 할 필요가 없습니다. 도구 패널의 펜 도구를 사용하여 도구 패널의 절반을 디자인하십시오. 두 도형을 모두 선택하고 Alt + Option + Shift를 누른 채로 왼쪽으로 끌 어서 도형을 복제하십시오. SelectObject> Transform> Reflect> Vertical Axis.Jain 두 개의 열린 끝점을 선택하고 Object> Path> Join 또는 Ctrl / Cmd + J.를 클릭하여 패스를 만듭니다.
Step 7
The pen our character is holding is a symmetrical object, so we don’t have to design the whole object. Using the Pen tool from the tools panel, design half of it. Duplicate the shapes by selecting both shapes and pressingAlt/Option + Shiftand drag to the left. SelectObject > Transform > Reflect > Vertical Axis.Join the paths by selecting two open-ended points and clickingObject > Path > Join or Ctrl/Cmd + J.
8 단계
마우스로 제어하기는 어렵지만 Wacom 태블릿과 펜은 도구 패널의 연필 도구를 사용할 때 매우 유용 할 수 있습니다.이 도구를 사용하여 자유형 경로를 그립니다. 연필 도구 옆에있는 연필 도구 펼쳐진 팔레트의 부드러운 도구를 사용하여 흔들린 경로를 부드럽게 만듭니다.
Step 8
Although difficult to control with a mouse, a Wacom tablet and pen can be extremely useful when using the Pencil tool from the tools panel.Use this tool to draw freeform paths. Use the Smooth tool from the Pencil’s tool expanded palette next to the Pencil tool to smooth any shaky paths.
9 단계
캐릭터를 계속 추적하면서 그 동안 색상을 사용하는 것이 유용합니다. 올바른 색상 조합을 사용하는 것에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 색상을 지정하면 필요할 때 모양을 확인하고 향상시킬 수 있습니다. 견본 패널에서 기본 색상 조합을 빠르게 찾을 수 있습니다.
Step 9
As we continue tracing the character, it’s useful in the meantime to start using colour. We don’t need to worry about using the right colour combination yet, colouring will help us check and possibly improve the shapes where needed. Basic colour combinations can quickly be found in the Swatches panel.
10 단계
이것은 쉽게 마음을 그리는 방법입니다. 타원 도구를 사용하여 두 개의 원을 그려서 수직 정렬 센터 버튼을 누릅니다. 두 원을 모두 선택하고 패스 파인더 팔레트에서 모양 영역에 추가를 누른 다음 확장 버튼을 누릅니다. 직접 선택 도구를 사용하여 가운데 점을 아래로 드래그 한 다음 고정 앵커 포인트 변환 도구를 사용하여 점을 클릭합니다. 앵커 포인트 삭제 도구를 사용하여 아래쪽 오른쪽 및 왼쪽 앵커 포인트를 삭제 한 다음 Shift 키를 누른 채 방향 선을 아래로 드래그합니다.
Step 10
This is an easy way to draw a heart: Using the Ellipse tool, draw two circles and press the Vertical Align Center button. Select both circles, press Add To Shape Area on the Pathfinder palette, and then press the Expand button.Using the Direct Selection tool, drag down the middle point, then click on the point using the Convert Anchor Point Tool. Using the Delete Anchor Point tool, delete the bottom right and left anchor points and then pressShiftand drag down the direction lines.
11 단계
캐릭터를 추적 한 후에, 캐릭터는 좀 더 균형 잡힌 모습을보기 위해 약간의 미세 조정이 필요합니다. 좋은 생각은 짧은 휴식을 취하고 잠시 동안 우리의 성격을 잊는 것입니다. 우리가 돌아올 때, 우리는 결함을 즉시 보게 될 것입니다. 휴식을위한 시간이 없다면, 우리의 두뇌가 이미지로부터 거리를 두게하는 좋은 방법은 단순히 캐릭터를 뒤집는 것입니다. 선택> 모두 또는 Ctrl / Cmd + A를 누른 다음 객체> 변형> 반사> 수직 축을 누릅니다.
Step 11
After tracing the character, our character needs some slight refinements in order to look more balanced. A good idea is to take a short break and forget about our character for a while. When we return, we’ll see the flaws immediately.When there is no time for a break, a good way to force our brain to take a distance from the image is to simply flip the character. PressSelect > All or Ctrl/Cmd + Aand thenObject > Transform > Reflect > Vertical Axis.
12 단계
우리가 뇌졸중에 대한 작업을 시작할 때 우리의 성격이 더 흥미로워지기 시작합니다. 동일한 획 두께를 사용하면 이미지가 다소 평평 해집니다. 획 패널에서 다양한 획 두께와 조정을 시험해보십시오.
Step 12
Our character starts looking more interesting when we start working on the strokes. Using the same stroke weight everywhere makes an image look rather flat. In the Strokes panels, experiment with the various stroke weights and adjustments.
13 단계
Adobe Illustrator에는 Pantone 및 다양한 테마 라이브러리와 같은 잉크 라이브러리를 포함하여 미리 설정된 색상의 많은 Swatch 라이브러리가 있습니다. 매우 유용한 주제 견본 라이브러리는 Skintones 라이브러리입니다 .SelectWindow> 견본 라이브러리> Skintones는 사용하려는 색상에 가능한 한 가깝게 스킨의 색상을 선택합니다. 스킨 톤과 같은 테마 스와치 라이브러리에는 사용할 정확한 색상이 항상 포함되어 있지는 않지만 기본 색상으로 잘 작동하고 색상 패널에서 색상 보정을 수행합니다.
Step 13
In Adobe Illustrator, there are many Swatch libraries of preset colours, including ink libraries such as Pantone and various thematic libraries. A very useful thematic Swatch library is the Skintones library.SelectWindow > Swatch Libraries > Skintonesand then pick a colour for the skin as close as possible to the colour you’d like to use. Thematic Swatch libraries such as skintones may not always include the exact colours that we need to use, but they work great as base colours and then, in the Colour panel, make any colour corrections.
Stepp 14
캐릭터에 사용할 기본 색상을 결정하기 전에 실험하십시오. 이 트릭은 캐릭터의 사본을 여러 개 만들고 다양한 색상 조합을 시도하는 것입니다. 선호하는 색상 버전을 선택하십시오. 그러나 마음이 바뀌면 다른 버전을 새 레이어에 유지하는 것이 좋습니다.
Stepp 14
Experiment before deciding which base colours to use for your character. The trick here is to make multiple copies of the character and try out various colour combinations. Pick the colour version that you prefer, but it is advised to keep the other versions in a new layer, in case you change your mind.
15 단계
이미지의 광원 위치를 결정하고 그림자와 하이라이트를 추가하십시오. 이 단계에서 캐릭터에 대한 작업에 시간을 할애하고 항상 개선의 여지가 있음을 명심하십시오. 확대 / 축소 도구를 사용하거나 Ctrl / Cmd + +를 눌러 모든 이미지 요소가 제자리에 있는지 확인하십시오. 캐릭터에게 재미있는 세부 사항을 추가하는 것을 고려하십시오.
Step 15
Decide the position of the image’s light source and start adding shadows and highlights. Spend time working on your character at this stage, and keep in mind that there is always room for improvement. Using the Zoom tool or pressingCtrl/Cmd + +, look closely to make sure all image elements are in place. Consider adding fun details to your character.
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