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디자인/무료 디자인 자습서

[포토샵] 포토그래픽 몽타주 만들기

by 코코리★ 2018. 5. 18.
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Adobe Illustrator & Photoshop tutorial: Create a stunning mix of photos and graphics


소개
포토샵과 일러스트 레이터를위한이 튜토리얼에서 Markie Darkie는 놀라운 포토 몽타주를 만드는 방법을 보여줍니다. 레이어 스타일 효과를 사용하여 간단한 색상 팔레트를 효율적으로 사용하거나 벡터 요소 파일을 반복하여 모양을 반복하고 마스터 링 할 수 있습니다. 또한 다음을 참조하십시오. 86 Best Photoshop 자습서 Adobe의 도구 및 사전 설정으로 쉽게 벗어날 수 있습니다. 포토샵과 일러스트 레이터. 워크 플로우 효율성을 극대화 할 수 있도록 설계되었지만, 이것에 지나치게 의존하면 작업에 일반적인 느낌을 줄 수 있습니다. 스타일을 신선하게 유지하려면 기본으로 돌아 가야합니다.이 자습서의 벡터 템플릿은 프로젝트 파일에서 사용할 수 있지만 이후 프로젝트에서 사용할 수있는 자신 만의 디자인 요소를 만드는 방법도 배웁니다. 완료 4 - 5 시간

Intro
In this tutorial for Photoshop and Illustrator, Markie Darkie shows you how to create a stunning photomontage. You’ll master repetition and layering of shapes, efficient use of simple colour palettes with the aid of Layer Style effects, or a file of vector elements.See also:86 Best Photoshop tutorialsIt's easy to get carried away with the tools and presets in Adobe Photoshop and Illustrator. They might be designed to maximise workflow efficiency, but an over-reliance on these can give your work a generic feel. To keep your style fresh, you need to get back to basics.The vector template for this tutorial is available from the projects files, but you’ll also learn how to create your own design elements that you can use on future projects.Time to complete4 - 5 hours


1 단계
Illustrator에서 기하학적 디자인 요소. 파일을 다운로드하여 엽니 다. 이 프로젝트의 참조 또는 리소스 파일로 사용할 수 있습니다. 처음부터 이미지를 만드는 것이 유용합니다 - 재고 이미지 파일을 검색하는 것을 막을뿐만 아니라 향후 프로젝트를위한 중요한 아카이브를 구축 할 수 있습니다.

Step 1
Download and open theGeometric Design Elements.aifile in Illustrator. You can use it as a reference or resource file for this project. Creating images from scratch is useful – not only does it save you searching for stock image files, you also build up a valuable archive for future projects.


2 단계
그런 다음보기 탭을 클릭하고 스마트 가이드를 활성화하고 지점에 스냅합니다. 이렇게하면 경로와 점을 쉽게 정렬 할 수 있습니다. 점선 상자 안의 공간을 작업 영역으로 사용하십시오. 선택 도구 (V)를 사용하여 모양 1을 선택하고 스포이드 도구 (I)를 사용하여 사본을 만들어 색상 견본 2로 변경합니다. 편집 된 경로를 마우스 오른쪽 버튼으로 클릭하고 변환> 반사를 선택하십시오. 방향을 수직으로 설정하고 각도를 90 °로 설정하십시오.

Step 2
Next, click the View tab and enable Smart Guides and Snap to Point. This will allow you to align paths and points with ease. Use the space inside the dashed box as your work area. Using the Selection tool (V), select Shape 1, create a copy and change it to Colour Swatch 2 using the Eyedropper tool (I). Right Click on the edited path and selectTransform > Reflect. Then set the orientation to Vertical and angle to 90°.


3 단계
두 경로를 연결하여 피라미드처럼 보이게하고, 둘 다 선택하고 hitCmd / Ctrl + G를 눌러 선택을 하나의 객체로 그룹화하십시오. 이제 유사 콘텐츠를 만들 수있는 기본 디자인 요소가 생겼습니다. 선택 도구 (V)를 사용하여 기본 폼의 너비, 높이 및 각도를 변경합니다.

Step 3
Connect the two paths to look like a pyramid, select both and hitCmd/Ctrl + Gto group the selection as one object. You now have a base design element that you can modify to create more variations. Use the Selection tool (V) to change the width, height and angle of the basic form.


4 단계
다음으로 기본 스트라이프 패턴을 추가하여 양식을 개선합니다. Shape 2를 복사하고 견본 3으로 색상을 변경하십시오. HitShift + Cmd / Ctrl + F10을 사용하여 투명도 창을 불러오고 불투명도를 30 %로 변경하십시오. 경로의 사본을 세 개 만들고 서로 쌓아 패턴을 만듭니다.

Step 4
Next, we’ll enhance the forms by adding a basic stripe pattern. Copy Shape 2 and change the colour to Swatch 3. HitShift + Cmd/Ctrl + F10to bring up the Transparency Window and change the Opacity to 30%. Create three copies of the path and stack them on top of each other to create the pattern.


5 단계
양식 위에 스트라이프 패턴을 배치하십시오. 선택 항목을 하나의 개체로 그룹화하고 패스 파인더 창에 대해 tapShift + Cmd / Ctrl + F9를 누른 다음 병합 옵션 탭을 선택하고 직접 선택 도구 (A)를 사용하여 초과 경로를 삭제하십시오. 선택 도구 (V)를 사용하여 새 요소의 치수와 각도를 조정합니다.

Step 5
Place the stripe pattern on top of the form. Group the selection as one object, tapShift + Cmd/Ctrl + F9for the Pathfinder window, then select the Merge option tab and use the Direct Selection tool (A) to delete excess paths. Use the Selection tool (V) to tweak the dimensions and angle of the new element.


6 단계
이제 다운로드 한 파일에서 Shape 4를 복사하고 선택하십시오. ClickEffect> 3D> Revolveto는 3D Revolve 옵션 창을 엽니 다. OK를 누르면 기본 Off-Axis Front Position이 즉석 구형을 제공합니다. 스포이드 도구 (I)를 사용하고 다른 색상 견본을 선택하여 다양한 구체를 만들 수 있습니다.

Step 6
Now copy and select Shape 4 from the downloaded file. ClickEffect > 3D > Revolveto bring up the 3D Revolve Options Window. Press OK and the default Off-Axis Front Position will give you an instant sphere. You can create various spheres by using the Eyedropper tool (I) and selecting different colour swatches.


7 단계
다음으로 Photoshop을 열고 Cmd / Ctrl + N을 눌러 새로운 캔버스를 만듭니다. 파일의 크기와 해상도를 지정하십시오. 나는 보통 A4 크기와 300dpi로 많은 디자인 프로젝트를 진행합니다. F7 키를 눌러 레이어 패널을 표시하고 페인트 통 도구 (G)를 사용하여 배경색을 검정색으로 변경합니다.

Step 7
Next, open Photoshop and hitCmd/Ctrl + Nto create a new Canvas. Specify the size and resolution of the file. I normally go with an A4 size and 300dpi for a lot of design projects. Press F7 to bring up the Layers Panel and change the background colour to black using the Paint Bucket tool (G).


8 단계
모델 샷을 대지의 중앙에 놓습니다. 이 이미지는 사진 작가 Kate Frankfurt가 친절하게 제공했지만 프로젝트 파일의 스톡 사진을 사용하거나 자신의 사진을 사용할 수 있습니다. 모델이 배경에있는 경우 요소를 잘라내어 주변 요소를 감쌀 수 있습니다.

Step 8
Place the model shot on the centre of your artboard. This image has been kindly provided by photographer Kate Frankfurt but you can use stock photos from our project files or use your own pictures. If your model is on a background, make sure you cut them out so you can wrap elements around them.


9 단계
레이어 패널의 하단 섹션에있는 새 그룹 만들기 버튼을 눌러 폴더를 만듭니다. '전경 요소'로 이름을 바꾸고 모델 촬영 레이어 위에 배치합니다. 다른 폴더를 만들고 '배경 요소'로 이름을 바꾸고 모델 촬영 레이어 아래에 배치하십시오. 이렇게하면 아트 보드에 여러 디자인 요소를 배치 할 때 레이어를 분류하는 데 도움이됩니다.

Step 9
Create a folder by hitting the Create A New Group button on the bottom section of the Layers Panel. Rename it as ‘Foreground Elements’ and place it on top of the model shot layer. Create another folder and rename it as ‘Background Elements’ and place this under the model shot layer. This will help you classify layers when you start placing multiple design elements on your artboard.


10 단계
이제 Illustrator에서 만든 디자인 요소를 사용하여 동적 인 시각적 컴포지션의 배열을 만드는 시간입니다. 이 작업은 Illustrator에서 정렬 도구 (Shift + F7)를 사용하거나 무작위로 그룹화하여 여러 디자인 요소를 정렬하고 재배포하여 수행 할 수 있습니다.

Step 10
Now it’s time to create an array of dynamic visual compositions using the design elements you made in Illustrator. This can be achieved by aligning and redistributing multiple design elements using the Align tool (Shift+F7) in Illustrator or just by randomly grouping them.


11 단계
Illustrator에서 다양한 반복 패턴을 만들어 Photoshop의 대지에 배치합니다. 크기와 방향을 변경하여 패턴을 재미있게 만들거나 색상을 변경하여 디자인 요소간에 대비를 추가 할 수 있습니다.

Step 11
Create various repeating patterns in Illustrator and place them on your artboard in Photoshop. You can vary the sizes and orientation to make the patterns interesting, or change their colours to add some contrast between designs elements.


12 단계
작성한 각 패턴에 대해 개별 레이어를 만듭니다. 'Foreground Elements'폴더 안에 다른 디자인 요소의 맨 위에 표시하려면 'Foreground Elements'폴더에 넣거나 배경에 표시하려면 'Background Elements'폴더에 배치하십시오. 이 기술을 사용하면 선택한 디자인 요소에 그림자 및 외부 광선과 같은 레이어 스타일을 적용 할 때 시각적 깊이가 만들어집니다.

Step 12
Make individual layers for each pattern you’ve created. Place them inside the ‘Foreground Elements’ folder if you want them to appear on top of other design elements, or in the ‘Background Elements’ folder if you want them to appear on the background. This technique will create visual depth when you apply Layers Styles such as Drop Shadow and Outer Glow on selected design elements.


13 단계
전경 레이어를 정의하려면 [레이어 스타일] 팔레트에 [그림자] 및 [외부 광선]을 적용합니다. 기본 설정은 충분하지만 사용하려는 레이어 스타일의 불투명도, 각도, 거리, 스프레드 및 크기를 자유롭게 실험하고 변경하십시오.

Step 13
To help define your foreground layers, apply Drop Shadow and Outer Glow in the Layer Styles palette. The default settings are good enough but feel free to experiment and change the opacity, angle, distance, spread and size of the layer styles you want to use.


14 단계
레이어 패널의 오른쪽 상단 섹션에서 배경 레이어의 불투명도를 80-40 % 사이로 조정하여 더 깊이와 볼륨을 생성하십시오. 이렇게하면 배경 레이어가 조금씩 희미 해져 전체 시각적 구성이 3D와 비슷한 품질을 갖게됩니다.

Step 14
Create more depth and volume by adjusting the opacity of the background layers to between 80-40% on the upper right section of the Layers Panel. This will fade the background layers a little, giving the entire visual composition a 3D-like quality.


15 단계
마스킹은 작업의 릴리프 및 3D 품질을 향상시키는 데 사용할 수있는 또 다른 방법입니다. 레이어를 마스킹하여 특정 영역의 불투명도를 조정할 수 있습니다. 레이어 마스크를 적용하려면 레이어 패널의 아래쪽에있는 레이어 마스크 추가 탭을 클릭합니다. 브러쉬 도구 (B)를 사용하여 레이어를 마스크하려면 검정색 견본을 사용합니다. 브러시 부드러움, 크기 및 불투명도를 원하는대로 조정하십시오.

Step 15
Masking is another method that you can use to enhance the relief and 3D qualities of your work. You can adjust opacity on certain areas by masking your layers. To apply a layer mask, click the Add Layer Mask tab on the bottom of the Layers Panel. Use The Brush tool (B) with a Black colour swatch to mask layers. Adjust the brush softness, size and opacity according to your preference.


16 단계
동일한 레이어 및 스타일링 기술을 사용하여 세부 정보, 텍스처 및 시각적 요소를 완성하십시오. 당신의 작업을 돋보이게하고 싶다면 세부 사항에 대한주의가 매우 중요합니다. 시간이 많이 걸릴 수도 있지만 인내심은 예술적 노동의 열매를 보게되면 분명히 갚을 수 있습니다.

Step 16
Finish up with more details, textures and visual elements using the same layering and styling techniques. Attention to detail is very important if you want to make your work stand out. It might be time-consuming but your patience will definitely pay off once you see the fruit of your artistic labour.
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